۵ روش برای بالا رفتن عمر باتری

۵ راهکار برای افزایش طول  عمر باتری ups هست  که شما باید با این روش ها آشنا شوید تا بتوانید تا به مدت  طولانی از  باتری ها بدون مشکل استفاده کنید و عمر باتری ها را بالا ببرید. یو پی اس یکی از فناوری های های مفیدی است که در زندگی روزمره ما کاربرد دارد، اما مسئله ای که خیلی از مشتریان با آن درگیر هستند، مصرف بالای باتری میباشد. برای کم کردن مصرف باتری یو پی اس و افزایش عمر باتری ۵ ترفند زیر را استفاده کنید.

۵ راهکار برای افزایش عمر باتری یو پی اس به صورت زیر است:

  1. باتری را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
  2. باتری را در محلهای غیر امن نگه ندارید.
  3. عملیات تعمیر و نگهداری را به صورت مرتب اجرا کنید.
  4. از سیم های با کیفیت در هنگام نصب باتری استفاده نمایید.
  5. فرآیند شارژ و دشارژ باتری را مدیریت نمایید.

در ادامه ما ۵ راهکار برای بالا بردن عمر باتری یو پی اس با اطلاعات بیشتر و چرایی رعایت این ترفندها را در اختیار شما قرار می دهیم.

 


این مقاله را هم بخوانید ساختار باتری ها


۱- نگهداری کردن باتری در جای خشک و خنک

بهترین دما برای باتری های یو پی اس، حدود ۲۵ درجه میباشد و اگر شما باتری ها را در جای خشک و خنک نگهدارید، عمر باتری کم نمی شود. در صورتی که باتری های UPS را در نزدیکی پنجره های باز، نورگیر، بخش های خیس مجتمع قرار دهید، عمر باتری کم می شود.

اگر باتری دستگاه یو پی اس را در دمایی گرم تر از ۲۵ درجه بگذارید، عمر باتری کاهش می یابد و هر مقدار دما بیشتر شود، ممکن است عمر باتری به کمتر از چند ماه برسد.

 

۲- عدم قرار دادن باتری یو پی اس در انبار

افرادی که دستگاه UPS دارند و اقدام به خرید باتری برای یو پی اس می کنند، به چند بخش تقسیم می شوند.

دسته اول به نیت تعویض باتری های قدیمی باتری جدید میخرند.

دسته دوم به نیت اینکه یکسال دیگر قیمت باتری گران تر می شود، باتری را خرید می کنند و در انبار نگه میگذارند.

قبل از خرید باتری های منبع تغذیه بدون وقفه، باید بدانید نگهداری باتری در انبار در مدت زمان زیاد، به باتری آسیب وارد می کند و عمر باتری کم میشود.

راهکار افزایش عمر باتری

 

یکی از باتری هایی که مقاومت بیشتری نسبت به دیگر باتری ها دارد و شما می توانید در محیط مناسب انبار نمایید، باتری های سیلد اسید هست. اما شما باید بدانید که این باتری ها باید در دمای مناسب قرار بگیرد تا کیفیت آن ها کم نشود. نظرات متفاوتی در خصوص بهترین دما برای مکان نگهداری از باتری های سیلد اسید هست و توصیه می شود با متخصصان راژمان الکترونیک تماس بگیرید تا شرایط شما را بررسی کنند و برترین دما را در اختیار شما قرار دهند.

۳- انجام دادن عملیات تعمیر و نگهداری باتری UPS به صورت منظم

یکی دیگر از دلایلی که باعث وارد کردن صدمه به عمر باتری UPS می شود، فرایند شارژ و دشارژ باتری است. بعد از دشارژ شدن کامل باتری های سیلد اسید UPS شما ۴۸ ساعت وقت دارید تا مجددا شارژ کنید. اگر از ۴۸ ساعت گذشت، عمر باتری کم میشود و هر چقدر این اشتباه تکرار کنید، باتری کیفیت اصلی خود را زودتر از دست می دهد.

دشارژ بیش از حد و همچنین شارژ شدن بیش از حد می تواند به عمر باتری یو پی اس منبع تغذیه بدون وقفه صدمه بزند؛ توصیه می شود در حین نصب باتری های UPS، با یک فرد کاردان در مورد بهترین زمان شارژ باتری یو پی اس حرف بزنید.

خوردگی داخلی بر روی مقاومت داخلی باتری دستگاه تاثیر می گذارد؛ اگر مقاومت داخلی باتری شما ۲۵ درصد افزایش یافته، قطعا باید باتری خود را عوض کنید. برای تعویض باتری یو پی اس، شما می توانید از طریق آزمایش ظرفیت باتری، مقاومت داخلی را اندازه بگیرید.

۴- استفاده از سیم های با کیفیت بالا در هنگام نصب باتری UPS

کابل کشی مناسب باعث می شود طول عمر باتری یو پی اس افزایش یابد. سیم کشی با کیفیت سبب می شود مانع بالا رفتن مقاومت و بالارفتن بار بر روی دستگاه UPS شود.

توصیه می شود لامپ های کم مصرف بخرید؛ سطح روشنایی لامپ های معمولی در مقایسه با لامپ های رشته ای مشابه هستند ولی مصرف برق آن ها ۷۰ درصد بیشتر است. چراغ های LED، یکی از بهترین گزینه هاست؛ زیرا برق کمتری مصرف می کند و عمر بالاتری دارند.

بالا بردن عمر باتری

 

استفاده از لامپ های کم مصرف، سبب می شود دمای داخلی ups در وضعیت نرمال قرار داشته باشد و اگر از لامپ های پر مصرف که باعث افزایش دما در محیط می شود، استفاده کنید، دمای داخلی یو پی اس از وضعیت نرمال خارج میگردد و عمر باتری یو پی اس هم کم می شود.

۵- مدیریت کردن فرایند شارژ و دشارژ باتری یو پی اس

تعداد دفعات شارژ باتری، دمای محیط و… بر طول عمر باتری یو پی اس تاثیر می گذارد. بعد از اینکه دستگاه ups را نصب کردید، برای اینکه بهترین شرایط باتری را تشخیص دهید، به پنج سیکل شارژ و دشارژ کامل احتیاج دارید.

 


این مقاله را هم بخوانید نحوه شارژ کردن باتری ها


از کجا باتری یو پی اس خرید کنیم؟

دستگاه یو پی اس و باتری ها در مدل های مختلفی تولید می شوند و فروشگاه های بسیاری در بستر اینترنت و خارج از اینترنت وجود دارند که یو پی اس آنلاین، آفلاین، اینتراکتیو و… را عرضه میکنند.

اگر به دنبال خرید یو پی اس اینتراکتیو، آفلاین، آنلاین و… با قیمت مناسب هستید، باید در سایت های زیادی جستجو کنید، ولی عامه جامعه نمی توانند تشخیص دهند. که این یو پی اس اورجینال است یا نه.

اگر به دنبال دستگاه و باتری های یو پی اس با کیفیت و قیمت خوب هستید، می توانید از فروشگاه اینترنتی راژمان الکترونیک دیدن کنید. و قیمت های ما را با بقیه شرکت ها مقایسه کنید.

در صورت ایجاد هرگونه سوال با کانال های زیر در ارتباط باشید

۰۲۱۲۶۴۱۴۴۳۰

۰۲۱۲۶۴۱۴۵۲۹