یو پی اس در دوربین های مدار بسته

یو پی اس دوربین های مدار بسته

UPS دوربین های مدار بسته : امروزه استفاده از دوربین های مداربسته در اکثر مکان های عمومی، فروشگاه ها و حتی منازل شخصی به منظور پیشگیری از وقوع سرقت بسیار رواج یافته است.

یو پی اس متناسب با سیستم های ضبط تصویر (DVR – NVR) و دوربین های مدار بسته (آنالوگ- IP) را چگونه بیابیم؟

اگر چه برند و قیمت یو پی اس های موجود در بازار اولین مواردی هستند که توجه ما را به خود جلب می کنند.

یو پی اس متناسب با سیستم های ضبط تصویر (DVR – NVR) و دوربین های مدار بسته (آنالوگ- IP) را چگونه بیابیم؟

اگر چه مارک و قیمت یو پی اس های موجود در بازار اولین مواردی هستند که توجه ما را به خود جلب می کنند، این موارد تعیین کننده های اصلی برای داشتن بهترین انتخاب نیستند.

همیشه گران ترین انتخاب الزاماً بهترین انتخاب نیست.

یو پی اس در دوربین های مدار بسته

ساختار یو پی اس ها به سه دسته کلی Offline ، Line Interactive و Double Conversion تقسیم می شوند.

هر سه حالت فوق کار حفظ اتصال به برق در زمان قطع اتصال به شبکه و یا نوسانات احتمالی را انجام می دهند و قابلیت استفاده شدن در سیستم های DVR – NVR را دارند.

بنابراین قیمت و زمان حفظ اتصال دستگاه به برق دو عامل تعیین کننده برای انتخاب برتر خواهند بود.

اغلب فروشندگان وجود موج سینوسی (Sine Wave) در دستگاه های Online یا Double Conversion را یک مزیت تلقی کرده و بدون هیچ شکی آن ها را پیشنهاد می دهند.

اما درواقع این نوع یو پی اس به عنوان یک سرور HP در یونیت های دندانپزشکی یا روترهای مخابراتی پرکاربرد است.

در سیستم های ضبط تصویر، دوربین های مدار بسته، مانیتورها، دزدگیرها، درب های اتوماتیک و سایر مصارف اینچنینی شکل موج شبه سینوسی موجود در یو پی اس های Sine Wave/ Line Interactive آن ها را به بهترین انتخاب تبدیل کرده است.

UPS دوربین های مدار بسته

از آنجا که اغلب یو پی اس ها برای دوربین از باتری ۱۲ ولت استفاده می کنند، بین ۱ تا ۴ ساعت امکان برق دهی به دوربین ها وجود دارد.

دوربین ها و سیستم دی وی آر مربوطه معمولا برق با کیفیت خیلی بالا لازم ندارند و ضمن اینکه خود دی وی آر (DVR) ها یک استابلازر درونی دارند.

بنابراین استفاده از یک یو پی اس تک باتری برای دو یا سه دوربین کافی است.

توان مصرفی دوربینها معمولا ۴۰ وات و توان مصرفی دی وی آر ۱۰۰ وات است.

در صورت استفاده از بیش از این تعداد. بهتر است از یو پی اس دو باتری و یا یک یو پی اس توان بالاتر استفاده شود.

در صورت استفاده از دوربین ها در ادارات و سازمانها، استفاده از یک یو پی اس برای چندین دوربین توصیه نمی شود.

در ضمن توان یو پی اس برای دوربین باید حداقل ۱٫۵ تا دو برابر توان مصرفی پیشبینی شده است.

مزیت استفاده از یو پی اس برای دوربینهای امنیتی داخل منازل این است که این یو پی اس ها را می توان برای دیگر وسایل الکتریکی نیز استفاده کرد.

در مورد دوربین های مانیتورینگ و کنترلی فروشگاه ها و سایت های کارخانجات نیز یو پی اس از همین مقدار اهمیت برخوردار است.

 

یو پی اس برای سیستم دوربین مدار بسته

یو پی اس دوربین مدار بسته : یکی از اجزای اصلی سیستم های مدار بسته استفاده از یو پی اس در محل نصب و محل قرار گیری دوربین است.

یکی از نکات مهم استفاده از ups در سیستم های مدار بسته و سیستم های حفاظتی انتخاب یو پی اس مناسب و کاراست تا نیاز های ما را برطرف کند و بسته به تعداد دوربین ها و دستگاه های ضبط کننده یا dvr و همچنین میزان تغذیه انرژی در ساعات مختلف متفاوت است.

تعداد دوربین های مدار بسته در انتخاب یو پی اس دخیل هستند.

 

محاسبه برای انتخاب یو پی اس مورد نیاز برای دوربین مدار بسته

  • معمولا برای سیستم های مدار بسته ۴ دوربین یا کانال با دستگاه ضبط تصویر یا دی وی آر و سایر ملزومات و لوازم جانبی در حدود ۵۰ وات توان برق نیاز است.
  • یک یو پی اس ۶۰۰ وات توان این سیستم ها را برآورده می کند البته می توانید ups  باتوان های بالاتری نیز تهیه کنید.
  • دستگاه یو پی اس ۶۰۰ وات اگر دارای یک باتری ۷ آمپر بر ساعت باشد حدود ۴۰ دقیقه و اگر دارای باتری یو پی اس ۹ آمپر بر ساعت باشد در حدود ۱ ساعت می تواند برق مورد نیاز برای روشن نگه داشتن سیستم های cctv  را تامین کند.
  • در صورتی که دوربین های شما بیشتر باشد باید یو پی اس بالای توان ۶۰۰ را تهیه کنید که معمولا برای سیستم های ۸ و ۶ دوربین از ups توان ۱۰۰۰ یا ۱kva استفاده می کنند.
  • یو پی اس با توان ۱۰۰۰ یا یک کاوا دارای ۲ باتری یو پی اس ۷ آمپر بر ساعت است که انرژی و برق سیستم ها را در حدود ۱ ساعت تامین میکند و اگر تعداد دوربین و سیستم ها افزایش داد باید توان دستگاه منبع تغذیه برق ups و همچنین آمپر باتری ها را افزایش دهید.

تعداد و ترکیب یو پی اس برای دوربین

بهترین انتخاب برای دوربین های امنیتی شاید یو پی اس های آنلاین باشد.

تعداد را به اینصورت انتخاب کنید که به ازای هر ۳ دوربین و دی وی آر مربوطه یک یو پی اس ۲۰۰ ولت آمپر را بکار بگیرید و به ازای هر دوربین اضافه تر ۵۰ وات به آن اضافه کنید.

 

یو پی اس که در زمان قطع و یا نوسانات برق، زمان کافی برای خاموش شدن سیستم یا حالت آماده به کار(StandBy) برای راه‌اندازی مجدد را، در اختیار دستگاه قرار ‌می‌دهد.

برای مثال، دستگاه UPS دوربین مدار بسته را برای مدت زمان کوتاهی  بعد از قطع منبع برق اصلی ، فعال نگه می‌دارد و به کاربر اطلاع می‌دهد که منبع اولیه برق قطع شده‌ است.

این دستگاه وسایل متصل به خود را از موج‌های قوی حفاظت می‌کند و اجازه نمی‌دهد که دستگاه آسیب ببیند.

 

وظایف یو پی اس UPS

دستگاه UPS دارای وظایف متعددی است ولی به طور کلی وظیفه آن ایجاد ثبات در تغذیه تجهیزات الکتریکی است. برخی از وظایف ان عبارتند از:

  • تغذیه تجهیزات در صورت قطع برق
  • محافظت از تجهیزات در مقابل افزایش یا کاهش های ناگهانی ولتاژ
  • محافظت در مقابل نویز
  • محافظت در مقابل بی ثباتی در فرکانس برق شهر

ساختار و عملکرد یو پی اس UPS

از انجایی که باتری ها تنها امکان ذخیره ولتاژ DC را دارند دستگاه UPS باید ابتدا برق را به صورت DC در اورد تا امکان ذخیره آن به وجود اید. از انجایی که قیمت باتری های ولتاژ بالا به مراتب بیشتر است معمولا در طول DC سازی ولتاژ، میزان آن نیز به ۱۲ یا ۲۴ ولت کاهش می یابد.

پس از DC سازی، برق شهری وارد شده به باتری ها وارد میشود و انها را شارژ می کند. UPSها طوری طراحی می شوند که در صورت وصل بودن برق شهر، مصرف کنندها را به صورت مستقیم تغذیه کنند و از باتری ها برای تغذیه استفاده نکنند.

از انجاییکه تجهیزات الکتریکی نیاز به برق AC با ولتاژ برق شهر دارند برق DC باید مجددا به برق شهر تبدیل شود. این روند تبدیل پیچیده ترین قسمت عملکرد دستگاه است. دستگاه UPS از طریق یک اینورتر ولتاژ DC را به AC تبدیل میکند.

طریقه کار یوپی اس UPS

در طول وصل برق شهر دستگاه UPS از برق شهر برای شارژ باتری ها استفاده می کند و در کنار آن از طریق همان برق تجهیزات الکتریکی وصل شده را نیز تغذیه میکند. پس از قطع برق باتری های دستگاه به صورت منبع وارد شبکه می شوند و تجهیزات را تغذیه میکنند.

انواع یو پی اس UPS:

فناوری‌های استفاده شده در دستگاه UPS

یو پی اس یا منبع تغذیه‌ بی وقفه از لحاظ فناوری استفاده شده و عملکرد بر سه نوع می‌باشد. تکنولوژی‌های on-line و off-line شناخته ترین روش ها در زمینه این منابع تغذیه محسوب می‌شوند. ولی نوع line interactive که از همان فناوری off-line به علاوه ترانسفورماتور AVR ایجاد شده است، نزد تولیدکنندگان محبوبیت بیشتری دارد.

یو پی اس آنلاین :

واژه آنلاین به کار رفته در این فناوری به خاطر استفاده‌ مداوم از یکسوکننده (تبدیل ac به dc) و معکوس‌کننده (تبدیل dc به ac) در دستگاه UPS است.

این موضوع در دو فناوری دیگر وجود ندارد. اینورتر به شکل مداوم برق بدون نویز را از باتری ارائه می‌دهد و تجهیزات متصل هیچ‌گاه به شکل مستقیم برق را از منبع اولیه دریافت نمی‌کنند.

یو پی اس‌ های آنلاین مجهز به فن‌ های خنک کننده هستند که گاها موجب سر و صدا می‌شوند و بیشتر برای مصارف خانگی و دفاتر کوچک کاربرد دارند.

یو پی اس آفلاین :

فناوری UPS آفلاین رایج ترین نوع برای استفاده در دفاتر و کامپیوترها جهت تامین برق اضطراری می‌باشد.

این دستگاه در عرض چند میلی ثانیه بعد از تشخیص قطع برق ،برق مورد استفاده‌ی تجهیزات متصل را از باتری تامین می‌کند که سیستم های کامپیوتری و تحت شبکه این تاخیر را sense نمی کنند.

یو پی اس line interactive :

این تکنولوژی دستگاه UPS در شرایط عادی، برق خروجی را به وسیله‌ی ترانسفورماتور تثبیت می‌کند و شکل موج AC آن را صاف می‌نماید.

نکته: وجه تشابه تمامی فناوری‌ها در این است که بعد از قطع برق از باطری برای تامین برق لازم تجهیزات متصل استفاده می‌کنند.

تفاوت آنها نیز در عملکرد دستگاه قبل از بروز هر گونه مشکل در ولتاژ برق و حالت عادی است.

انتخاب دستگاه UPS

المان های زیادی در انتخاب تخصصی دستگاه UPS باید مد نظر قرار داده شوند.

اما برای استفاده از UPSهای غیر حرفه ای تنها میزان توان خروجی دستگاه و میزان ظرفیت باتری های آن باید مد نظر قرار داده شود.

کاربرد دستگاه UPS در نصب دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته نیز مانند تمام وسایل برقی زمانی که برق قطع شود از کار خواهد افتاد پس برای از کار انداختن دوربین های مدار بسته کافی است.

تا برق را قطع کرداز این رو برای برطرف کردن این عیب دوربین مدار بسته از دستگاه UPS استفاده می نمایند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان واحد خدمات پس از فروش شرکت راژمان تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس واحد خدمات پس از فروش مشتریان : ۰۲۱۲۶۴۱۴۵۲۹ – ۰۲۱۲۶۴۱۴۴۳۰