کاربرد یو پی اس در شبکه

کاربرد یو پی اس در شبکه

همانطور که میدانیم یو پی اس ها امروزه یکی از نیاز های اصلی در مکان های مختلف مثل بانکها، بیمارستان ها،مراکز درمانی،دندان پزشکی ها و شرکتها هستند

یکی از مهمترین اجزایی که در این سازمانها مهم است وجود سیستم شبکه هست تا سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند.

سیستم شبکه باید هر لحظه در مدار متصل باشد تا بتواند کل سازمان را تامین کند و با توجه به اینکه ممکن است برق شهری قطع شود وجود یک یو پی اس در جریان این سیستم امری ضروری است.

موقعی که شما با شبکه در حال کار کردن هستید ممکن است برق شهری قطع شود، دراینجا یو پی اس وارد عمل شده و از طریق انرژی الکتریکی ذخیره شده در باتری ها وارد جریان برق میشود و برق مورد نیاز ما را تامین میکند.

همه سازمانها دارای تجهیزاتی مانند پرینتر، مودم وایرلس، کامپیوتر و لبتاپ و … هستند که قطع شدن هر کدام از آنها باعث بروز مشکلات زیادی میشود. پس یو پی اس یکی از تجهیزات مهم در شبکه است. چون باعث میشود برق همیشه در جریان شبکه قرار بگیرد تا با مشکلات نامبرده مواجه نشویم.

کاربرد یو پی اس درشبکه

چرا در شبکه از یو پی اس استفاده کنیم؟

این روز ها یکی از مهمترین تجهیزات رایانه ای، ایجاد یک شبکه کامپیوتری برای ارتباط برقرار کردن کاربران با یکدیگر است.برای همین حفاظت کردن از این سیستم امری بسیار حیاتی است.

شاید با خود بپرسید منظور ما از حفاظت کردن از سیستم شبکه کامپیوتری چیست؟

همانطور که گفتیم یو پی اس در هنگام قطع شدن برق وارد مدار میشود و از طریق باتری برق مورد نیاز تجهیزات را تامین میکند.

علاوه بر این یکی از مهمترین کارهایی که یو پی اس انجام میدهد این است که نویز ها و نوسانات برقی را از بین میبرد و یک برق باکیفیت بالا را به ما ارایه میدهد.

این نکته برای دستگاه ها و تجهیزات حساسی که در بیمارستانها و مراکز درمانی وجود دارند و با جان و مال انسانها سر و کار دارند صادق است و همینطور تجهیزات حساسی که با خراب شدنشان خسارات مالی شدیدی ایجاد میکنند!

یو پی اس در واقع یک منبع تغذیه بدون وقفه است که میان تجهیزات و دستگاه های الکتریکی کاربر قرار میگیرد و باعث میشود توان مصرفی دستگاه در هنگام قطعی برق تامین شود تا زمانی که مجددا برق شهری بیاید.

در هر سازمان و شرکتی که قصد راه اندازی بستر شبکه یا LAN را دارند خرید یک دستگاه یو پی اس متناسب با توان مصرفی کاربر یک امر واجب است.

همانطور که میدانید در کشور ایران و در اکثر شهرهای ایران با قطعی برق مواجه هستیم پس همه شرکتها و سازمان ها به یو پی اس نیاز پیدا خواهد کرد. پس هنگامی که میخواهید سرور و شبکه خود را راه اندازی کنید از اپراتور بخواهید تا دستگاه یو پی اس را هم در مدار قرار دهد.

یو پی اس از چند طریق انرژی برق را تامین میکند؟

از دو طریق:

زمانی که برق شهری وصل باشد یک برق با کیفیت را از طریق جریان برق وارد مدار میکند

زمانی که برق قطع میشود از طریق باتری انرژی ذخیره شده را مصرف میکند.

زمان انرژی ذخیره شده در باتری متغیر است و بستگی به توان یو پی اس و مقدار آمپر باتری یو پی اس دارد.

از چه یو پی اس هایی در شبکه استفاده کنیم؟

از انواع یو پی اس میتوان بسته به شرایط شبکه شما استفاده کرد.

در کل ما سه نوع تکنولوژی برای یو پی اس ها داریم:

یو پی اس انلاین 

یو پی اس افلاین

یو پی اس لاین اینتراکتیو

 

نحوه کارکرد هر کدام از یو پی اس ها با همدیگر فرق دارد و کاربردهای مختلفی هم دارند. برای بالا رفتن کارایی و کارکرد یو پی اس در شبکه باید از پشتیبانی شبکه یا شرکت راه اندازی خدمات شبکه خود بخواهید تا بهترین دستگاه یو پی اس را متناسب با شبکه شما پیاده سازی کنند

ups آفلاین

یو پی اس آفلاین (OFFLINE) برای دستگاه هایی مورد استفاده قرار می‌گیردکه به برق شهری وصل هستند و اگر برق قطع شود، یو پی اس روشن میشود و می‌تواند به طور دائم برق دستگاه را تامین کند اما در اغلب مواقع کیفیت خروجی بالایی نخواهد داشت.

ups آنلاین

به علاوه اینکه برق اضطراری را تامین میکند،میتواند خروجی با کیفیتی را به ما ارایه بدهد. این نوع یو پی اس به شدت برای سیستم شبکه نیز توصیه میشود. یو پی اس های آنلاین زیادی در بازر با برندهای مختلف وجود دارند که یکی از آنها یو پی اس online راژمان است. پیشنهاد ما به شما هم استفاده از یو پی اس آنلاین هست.

نکته: یو پی اس های انلاین نسبت به یو پی اس های افلاین قیمت بالاتری دارد اما از آنطرف از خسارت ناشی از نویز و نواسانات برای دستگاه های گران قیمت جلوگیری میکند.

ups لاین اینتر اکتیو

در یو پی اس لاین اینتراکتیو  (LINE INTERACTIVE) اینورتر در تمام مدت on است و برای میزان ولتاژ ورودی بازه ای مشخص دارد. اگر در بازه مشخص شده باشد، باتری را شارژ می‌کند و اگر خارج شود برق دستگاه از طریق انرژی باتری تامین می‌شود. از این مدل یو پی اس هم در سیستم شبکه به صورت متداول استفاده میشود.

 

چه توانی برای کار شما بهتر است؟

یو پی اس توان های مختلفی دارند که هرچه قدر دستگاه ها حساس تر و قوی تر باشند به مراتب توان انها نیز بالاتر میرود. به عنوان مثال در مراکز درمانی و بیمارستانها که دستگاه بسیار گرانقیمت هستند و با جان انسانها سروکار دارند از توانهای بالا وباتری هایی با ولتاژبالا استفاده میشود.

اما برای مصارف معمولی اغلب یو پی اس‌های ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ولت آمپر استفاده میشود . باتوجه به اینکه قیمت یو پی اس با تواجه به کارکرد و توان مصرفی متغیر است، برای اطلاع بیشتر از کاربرد یو پی اس در شبکه، قیمت انواع یو پی اس با برند های مختلف و همچینن دریافت مشاوره شبکه برای شرکت و سازمان خود، میتوانید با کارشناسان فروش راژمان در ارتباط باشید.