پرسش های یو پی اس

 

یو پی اس ( ups ) چیست ؟

یو پی اس ( ups ) چیست ؟

UPS  مخفف عبارت Uninterruptible power supply ، به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است.
یوپی اس یک منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن ، تامین بدون وقفه ی توان مورد نیاز بار مصرفی می باشد ، این سیستم بین برق شهر و دستگاه مصرف کننده قرار گرفته علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می گردد . همچنین یو پی اس به عنوان منبع توان بدون وقفه با  استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری  ، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامین می نماید .
درحقیقت استفاده از یک انرژی پشتیبان مانند سیستم تامین انرژی بدون وقفه شما را قادرمی سازد که بربیشترمشکلات ناشی ازبرق شهرفائق آیید وهمچنین محافظت دربرابرقطع کلی برق را نیز بدست آورید.
شما می توانید سطوح مختلفی ازحفاظت را درمقابل مشکلات برق برای سیستم خود جهت جلوگیری ازتخریب ویا ازدست دادن اطلاعات به کارگیرید.

 

یو پی اس ( ups ) چیست ؟یو پی اس ( ups ) چیست ؟

دو پارامتر مهم در انتخاب یو پی اس توان دستگاه یو پی اس و زمان پشتیبانی باتری در زمان قطع برق می باشد .

سه تکنولوژی مهم یو پی اس عبارتند از :

  • یو پی اس های آفلاین
  • یو پی اس هاس لاین اینتراکتیو
  • یو پی اس آنلاین دابل کانورژن

جهت مشاهده محصولات یو پی اس صفحه یو پی اس را دیدن نمایید .


Back to Index

تکنولوژی های مختلف یو پی اس و تفاوت یو پی اس های Online Double Conversion و Line interactive و Offline

تکنولوژی های مختلف یو پی اس

یو پی اس های آفلاین

به طور خلاصه در یو پی اس های افلاین ، در زمان وجود برق شهر ، خروجی یو پی اس با گذر از یک مدار تثبیت ولتاژ به خروجی منتقل می شود و زمان انتقال از برق شهر به باتری حدود ۴ الی ۸ میلی ثانیه می باشد و در حالت باتری شکل موج ولتاژ خروجی مربعی یا شبه سینوسی می باشد. همچنین دامنه قابل قبول ولتاژ ورودی نسبت به یو پی اس های انلاین کمتر است .

یو پی اس های لاین اینتراکتیو

به طور خلاصه در یو پی اس های لاین اینتراکتیو ، در زمان وجود برق شهر ، خروجی یو پی اس با گذر از یک مدار تثبیت ولتاژ به خروجی منتقل می شود و زمان انتقال از برق شهر به باتری حدود ۳الی ۵ میلی ثانیه می باشد و در حالت باتری شکل موج ولتاژ خروجی سینوسی کامل می باشد. همچنین دامنه قابل قبول ولتاژ ورودی نسبت به یو پی اس های انلاین کمتر و از یو پی اس های افلاین بیشتر است .

یو پی اس های آنلاین

به طور خلاصه در یو پی اس های آنلاین ، در زمان وجود برق شهر ، خروجی یو پی اس با گذر از مدار رکتیفایر و اینورتر به خروجی منتقل می شود و ولتاژ ثابت ۲۲۰ ولت را تامین می کند و زمان انتقال از برق شهر به باتری صفر میلی ثانیه می باشد و در حالت باتری شکل موج ولتاژ خروجی سینوسی کامل می باشد. همچنین دامنه قابل قبول ولتاژ ورودی نسبت به یو پی اس های لاین اینتراکتیو و افلاین بیشتر است و دامنه ولتاژ ورودی از ۱۳۰ الی ۲۶۰ می باشد .


Back to Index