طریقه شارژ باتری یو پی اس

یو پی اس تجهیزاتی هستند که نسبت به قطع و وصل کردن سیستم برق حساس هستند. باتری ups براساس احتیاج این دستگاه ها طراحی و تولید شده اند. اگر در زمان اضطراری نیاز به جریان الکتریکی باشد، برق توسط باتری یو پی اس تهیه میشود. در مراکزی مانند بیمارستان، سازمانهای مخابراتی و جاهایی که نوسانات برق زیاد است میبایست از باتری ups استفاده شود.شارژ باتری یو پی اس یکی از موارد مهم است که باید به آن توجه شود.

اغلب این باتری ها قابلیت شارژ مجدد را تا چندین مرتبه دارند. در بیمارستان ها، کارگاه ها و منازل به تعداد زیاد استفاده میشوند. اما شارژ این باتری ها به چه صورت انجام میشود؟

برای جواب به این سوال با راژمان همراه باشید.

باتری یو پی اس چیست؟

علت  تولید ups این است که نقش منبع تغذیه‌ای بدون وقفه  برای تجهیزاتی باشد که فرکانس ثابتی دارد و توقف ولتاژ رخ ندهد. به عنوان مثال یک مرکز درمانی را در نظر بگیرید. اگر برق این مرکز قطع شود و تجهیزات حساس خاموش شوند، جان انسان ها را به خطر می اندازد. پس با این اوصاف همیشه به یک یو پی اس مطمئن نیاز هست.

 


این مقاله را هم بخوانید فرق باتری یو پی اس و باتری ماشین


انواع باتری ups

انواع باتری یو پی اس

باتری ups خارجی

باتری ها  براساس نوع آنها به اقسام مختلفی بخش بندی می‌شوند:

  1. سیلور آلکالاین
  2. لیتیوم
  3. سرب اسید(سیلد لید اسید)
  4. نیکل کادمیوم

در بین انواع باتری ups بهترین آنها نوع باتری سرب اسید میباشد، چون در یک محفظه با درپوش بسته هست و به نگهداری و محافظت احتیاج ندارند.

همچنین باتری مناسب یو پی اس ها باتری خشک میباشد که به نگهداری نیاز ندارند و طول عمر آنها زیاد است.

نحوه شارژ باتری ups

دفعات شارژ باتری یو پی اس و مقدار طول شارژ تاثیر مستقیم در طول عمر باتری خواهد داشت. شارژ باتری یو پی اس اگر به صورت صحیح انجام نشود مطمئنا به باتری صدمه وارد میشود.

مسئله ای که در شارژ باتری ups بسیار اثرگذار است، تناسب ولتاژ یو پی اس و باتری با شارژر باتری هست. شارژر باید سیستم قطع اتوماتیک را دارا باشد تا زمانی که باتری پر شد، به صورت خودکار برق را قطع کند تا باعث خرابی باتری نشود.

برای انجام دشارژ و شارژ باتری یو پی اس میبایست از مکان سر پوشیده استفاده شود تا آسیبی برای محیط زیست رخ ندهد.

ولتاژ شارژر باتری یو پی اس

شارژر باتری یو پی اس

 

آموزش شارژ باتری ups

ولتاژ شارژر باتری بستگی به نوع و ظرفیت باتری ای دارد که در دستگاه مورد مصرف قرار میگیرد. برای شارژ باتری یو پی اس، بهتر است از شارژر مناسب استفاده شود که توانایی شارژ دادن به باتری با ولتاژ و جریان مناسب را دارا باشد. در غیر اینصورت، باتری ممکن است به طور نا منظم شارژ شود و سبب کاهش زمان عمر آن شود.

 


این مقاله را هم بخوانید ساختار باتری یو پی اس


نکات مهم در شارژ باتری UPS

  1. ولتاژ شارژر یو پی اس میبایست متناسب با ولتاژ دستگاه و باتری باشد، در غیر این صورت باتری صدمه میبیند.
  2. شارژر باید در تایم مناسب فرآیند شارژ را قطع کند تا باتری آسیب نبیند.
  3. عملیات شارژ و دشارژ بیش از حد باتری امکان دارد با مشکلاتی همراه باشد و عمر آن را به مقدار قابل توجهی کم کند.
  4. دمای محیطی که یو پی اس در آن جای دارد باید نرمال باشد. اگر محیط گرم باشد به مرور زمان دستگاه یو پی اس با اسیب جدی همراه خواهد بود.

خرید شارژر باتری ups

برای خرید شارژ باتری یو پی اس باید عواملی از قبیل، برنددستگاه، برند باتری، مقدار ولتاژ، نیاز مشتری و … را در نظر داشته باشیم. همه شارژرهای باتری UPS مثل هم نیستند و همانطور که بیان شد انواع مختلفی را دارا هستند.


 

برای اطلاع از انواع مدل ها و قیمت شارژر باتری یو پی اس با متخصصان راژمان در ارتباط باشید.

۰۲۱۲۶۴۱۴۴۳۰

۰۲۱۲۶۴۱۴۵۲۹