قرارداد سرویس و نگهداری یو پی اس

 شرکت راژمان  به منظور خدمات مطلوب به مشتریان و ارتقا کارایی تجهیزات برق اضطراری شامل یو پی اس و باتری UPS به ارائه سرویس های دوره ای سیستم های یو پی اس می پردازد .

این خدمات شامل بازدیدهای دوره ای منظم از تجهیزات یو پی اس و باتری های مربوطه می باشد .

چرا به قرارداد سرویس و نگهداری ups نیاز داریم؟

ups تجهیزی است که می‌تواند برق مورد نیاز تجهیزات حساس را با ضریب اطمینان بالا تامین نموده، در عین حال در زمان قطعی برق شهری روند اجرای طبیعی این تجهیزات را تضمین نماید.

اما همین ups هم با توجه به اینکه یک تجهیز کاملا الکتریکی است، می‌تواند دچار خرابی‌ها، فرسایش و یا طول عمر مفید باشد. این یعنی آنکه خود سیستم‌‌های ups به هر صورت نیاز به سرویس‌های دوره‌ای و گاها تعمیرات خواهند داشت.

از آنجا که سرویس و تعمیر سیستم‌های ups به علت حساسیت بالای حاکم بر عملکرد دقیق و مطمئن آنها امری حساس و تخصصی می‌باشد، هر فردی نمی‌تواند اقدام به سرویس‌های دوره‌ای و یا تعمیرات اضطراری این سیستم‌ها را داشته باشد.

اینجاست که شرکت‌ها برای رسیدن به اطمینان بالا در عملکرد صحیح و مداوم سیستم‌های ups خود، نیاز به یک قرارداد سرویس و نگهداری ups را تحت نظارت شرکت‌های متخصص در این امر احساس کرده و با اخذ قرارداد سرویس و نگهداری ups خواهند داشت که بتوانند ضریب اطمینان مجموعه‌های خود را بالا ببرند.

اما این قرارداد سرویس و نگهداری ups چه طور قراردادی است؟ شامل چه مواردی می‌شود و اصولاً تحت چه قوانینی و با چه مسئولیت هایی ایجاد می‌گردد؟

قرارداد سرویس و نگهداری ups در مقابل گارانتی

بسیاری از کاربران ups ممکن است که مفهوم گارانتی را که در زمان خرید ups و نصب ups خواهند داشت، با قرارداد سرویس و نگهداری ups اشتباه بگیرند.

این دو، مقوله‌های کاملا متفاوتی هستند. وقتی قرار به داشتن ضریب اطمینان بالا در عملکرد سیستم ups می‌باشد، باید مسئله‌ی سرویس‌های دوره‌ای در کنار تعمیرات فوری را به عنوان فاکتور‌های اصلی در نظر گرفت.

فاکتور هایی که در مفهوم گارانتی گنجانده نشده است و همراه با قرارداد سرویس و نگهداری ups است که مطرح می‌شوند.

قرارداد سرویس و نگهداری ups شامل چه مواردی می‌شود؟

اولین مورد در این قرارداد، مسئله‌ی سرویس‌های دوره‌ای و بازدید‌های تخصصی می‌باشد تا این اطمینان حاصل شود که سیستم ups در تمامی زمان‌ها در آمادگی و سلامت کامل قرار دارد. از طرفی قرارداد سرویس و نگهداری ups مسئله‌ی پشتیبانی در هر زمانی با سرعت دسترسی بالا را تضمین می‌کند.

خدمات یو پی اس

البته این قرارداد‌ها می‌توانند شامل چندین موارد متنوع باشند که بنا به خواست مشتری تنظیم می‌گردد. از یک قرارداد تعمیر و نگهداری ساده‌ی ۲۴ ساعته و سالانه که شامل اعزام نیرو به محل و انجام تعمیرات لازم است تا قرارداد‌های تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای و نگهداری‌های ۲۴ ساعته و سالیانه.

موارد عام در قرارداد سرویس و نگهداری ups

  • بازدید محیطی شامل چک کردن باتری‌ها و برد‌های مربوطه و رفع گرد و خاک ها
  • بازدید‌های الکترومکانیکی ups
  • چک کردن عملکرد ups در حالت بی باری و بار کامل
  • بازدید عملکرد صحیح باتری‌های upsو اطمینان از صحت آنها
  • ایجاد چک لیست‌های مربوطه
  • مشاوره و توصیه‌های لازم برای کارفرما به جهت رسیدن به عملکرد مطلوب سیستم ups
  • سرویس ups

هر یک از این موارد می‌تواند قسمتی مهم در قرارداد سرویس و نگهداری ups باشد.

به گونه‌ای که عدم توجه به هر کدام از آیتم‌های قید شده و یا کم توجهی به آنها می‌تواند مسیر بهره‌برداری امن و مطمئن ups را مختل کرده و در مواردی باعث بروز خسارت‌ها و خرابی هایی نیز باشد.

در نظر داشته باشید که شاید به ندرت شبکه‌ی برق سراسری دچار خاموشی یا اغتشاش باشد و این یعنی آنکه احتمالا حالا حالا‌ها نیاز به کارکرد آنچنانی از ups نداشته باشید.

اما در مواقع حساس و اضطراری است که یک ups خوب و آماده خودش را نشان خواهد داد.

قرارداد های تعمیر و نگهداری یو پی اس کارکرده و یا یو پی اس جدید

اکثر مشتریان ما معتقدند که داشتن قراردادهای تعمیر و نگهداری یو پی اس بسیار مهم هستند و با کمک دستگاه یو پی اس  زمانی که در خط اصلی یا خطوط داخلی قطع برق اتفاق می افتد می توانند اطمینان حاصل کنند که اطلاعات مهم  وسیستم های کامپیوتری با ارزش شان حفظ خواهد شد .

دستگاه های یو پی اس و برق اضطراری مشابه هر سیستم برقی دیگری نیازمند تعمیر و نگهداری بصورت دوره ای هستند تا بتوان اطمینان حاصل کرد که در مواقعی که به آنها نیاز هست آماده به کار بوده و این یو پی اس ها دچار مشکل نمی شوند .

این یو پی اس ها مانند سایر سخت افزارها همگام به پیشرفت تکنولوژی نیاز به به روز رسانی منظم دارند تا در زمان استفاده از هر گونه خطا به دور باشند.

انواع قرارداد های تعمیر و نگهداری یو پی اس 

قراردادهای تعمیر و نگهداری بنابر خواسته مشتری شامل چند مورد می باشد .

یکی از انواع این قرارداد ها ، قرارداد تعمیرات ساده بصورت ۲۴ ساعته و سالانه می باشد که شامل اعزام نیرو به محل کارفرما در هر ساعتی از شبانه روز برای جلوگیری از خسارت به دستگاه های حساس و انجام تعویض قطعه در محل کارفرما یا جایگزینی یو پی اس معیوب با یو پی اس سالم تا زمان تعمیر کلی دستگاه کارفرما می باشد .

این قرار داد تعمیر و نگهداری یو پی اس می تواند تنها شامل ارائه خدمات و یا بصورت کلی شامل خدمات و تعویض قطعات بصورت یک قرارداد تعمیر و نگهداری سالیانه باشد .

طرح تعمیر و نگهداری ما شامل موارد زیر است 

  • چک کردن محیطی و خاک گیری باطری ها و برد یو پی اس
  • چک کردن الکترو مکانیکی یو پی اس
  • تست عملکرد یو پی اس در حالت بی بار و ماکزیمم بار
  • تست کارکرد صحیح باطری یو پی اس
  • ثبت چک لیست های سرویس دستگاه
  • ارائه توصیه های اصلاحی در جهت بهبود کارکرد سیستم های یو پی اس

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان واحد خدمات پس از فروش شرکت راژمان تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس واحد خدمات پس از فروش مشتریان : ۰۲۱۲۶۴۱۴۳۰