پرسش های متداول

در این بخش شما می توانید سوالات متداول که کاربران از کارشناسان واحد فروش و فنی می پرسند را مشاهده نمایید . همچنین می توانید سوالات خود را در زمینه  یو پی اس ، باتری UPS ، استابیلایزر و اینورتر با کارشناسان ما در میان بگذارید .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات فنی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .محصولات یو پی اس راژمان

واحد فروش : ۰۲۱۲۶۴۱۴۵۲۹

واحد فنی و خدمات مشتریان : ۰۲۱۲۶۴۱۴۴۳۰


استابیلایزر ( استابلایزر ) یا تثبیت کنده ولتاژ چیست ؟

استابیلایزر ( استابلایزر ) چیست ؟

استابلایزر یا تثبیت کنده ولتاژ یک دستگاه الکتریکی می باشد که جهت تثبیت ولتاژ روی ۲۲۰ ولت و حذف نوسانات شبکه برق استفاده می شود . جهت جلوگیری از نوسان و پرش های ناگهانی برق شهری V220 و برق سه فاز ومحافظت از کلیه ی لوازم برقی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین از استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ می توان در مصارف خانگی نیز استفاده نمود که از آن به عنوان استابلایزر خانگی یا ترانس خانگی یاد می شود . استابلایزر با داشتن سیستم میکروپروسسوری ولتاز ورودی را اندازه گیری کرده و با توجه به کاهش یا افزایش ولتاژ در ورودی را تشخیص داده و در خروجی ولتاژ ۲۲۰V یا ۳۸۰V ثابت با دقت مناسب را فراهم می نماید و با توجه به نوع استابلایزر خروجی ولتاژ به صورت خطی و پیوسته ( استابلایزرهای سروموتور ) یا به صورت پله ای ( استابلایزرهای رله ای ) تثبیت می گردد .

همچنین استابلایزرها به صورت تک فاز و سه فاز قابل ارائه می باشند .


Back to Index

باتری یو پی اس یا باتری سیلد چیست ؟

باتری یو پی اس یا باتری سیلد اسید چیست ؟

باتری یو پی اس از نوع سیلد لید اسید ( sealed lead acid battery ) بوده که در بازار با نام باتری خشک و باتری سیلد  نیز شناخته می شود . باتری سیلد اسید با نام VRLA یا باطری ( valve-regulated lead-acid battery (VRLA battery  نیز شناخته می شود .

در واقع باتری انرژی شیمیایی را  به انرژی الکتریکی تبدیل می شود . واحد ظرفیت باتری آمپر ساعت می باشد .

باتری سیلد یو پی اس معمولا در ولتاژهای ۱۲ ولت تولید می شوند و آمپرهای استاندارد به صورت زیر می باشد :

  • باتری یو پی اس ۴٫۵ آمپر ساعت
  • باتری یو پی اس ۷ آمپر ساعت –  باتری یو پی اس ۷٫۵ آمپر ساعت – باتری یو پی اس ۷٫۲  آمپر ساعت
  • باتری یو پی اس ۹ آمپر ساعت
  • باتری یو پی اس ۱۲ آمپر ساعت
  • باتری یو پی اس ۱۸ آمپر ساعت
  • باتری یو پی اس ۲۶ آمپر ساعت – باتری یو پی اس ۲۸ آمپر ساعت
  • باتری یو پی اس ۴۰ آمپر ساعت – باتری یو پی اس ۴۲ آمپر ساعت –  باتری یو پی اس ۴۵ آمپر ساعت
  • باتری یو پی اس ۶۵ آمپر ساعت – باتری یو پی اس ۷۰ آمپر ساعت
  • باتری یو پی اس ۱۰۰ آمپر ساعت
  • باتری یو پی اس ۱۲۰ آمپر ساعت
  • باتری یو پی اس ۱۵۰ آمپر ساعت
  • باتری یو پی اس ۲۰۰ آمپر ساعت

جهت مشاهده محصولات باتری یو پی اس به این صفحه مراجعه نمایید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

واحد فروش : ۰۲۱۲۶۴۱۴۵۲۹

واحد فنی : ۰۲۱۲۶۴۱۴۴۳۰


Back to Index

یو پی اس ( ups ) چیست ؟

یو پی اس ( ups ) چیست ؟

UPS  مخفف عبارت Uninterruptible power supply ، به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است.
یوپی اس یک منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن ، تامین بدون وقفه ی توان مورد نیاز بار مصرفی می باشد ، این سیستم بین برق شهر و دستگاه مصرف کننده قرار گرفته علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می گردد . همچنین یو پی اس به عنوان منبع توان بدون وقفه با  استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری  ، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامین می نماید .
درحقیقت استفاده از یک انرژی پشتیبان مانند سیستم تامین انرژی بدون وقفه شما را قادرمی سازد که بربیشترمشکلات ناشی ازبرق شهرفائق آیید وهمچنین محافظت دربرابرقطع کلی برق را نیز بدست آورید.
شما می توانید سطوح مختلفی ازحفاظت را درمقابل مشکلات برق برای سیستم خود جهت جلوگیری ازتخریب ویا ازدست دادن اطلاعات به کارگیرید.

 

یو پی اس ( ups ) چیست ؟یو پی اس ( ups ) چیست ؟

دو پارامتر مهم در انتخاب یو پی اس توان دستگاه یو پی اس و زمان پشتیبانی باتری در زمان قطع برق می باشد .

سه تکنولوژی مهم یو پی اس عبارتند از :

  • یو پی اس های آفلاین
  • یو پی اس هاس لاین اینتراکتیو
  • یو پی اس آنلاین دابل کانورژن

جهت مشاهده محصولات یو پی اس صفحه یو پی اس را دیدن نمایید .


Back to Index

اینورتر چیست ؟ Inverter چیست ؟

اینورتر (Inverter) یا مبدل برق ، دستگاه الکترونیکی است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. جریان AC تبدیل شده می توانند بر اساس نیاز در هر ولتاژ و فرکانسی باشد که بوسیله ترانسفورماتورهای مناسب و مدارها کنترل می شود.

در حالت کلی، خروجی اینورترها یک موج مربعی است که می‌توان با استفاده از فیلتر (سلف و خازن) آن را به موج سینوسی تبدیل کرد. اینورترها هم می‌توانند تکفاز باشند هم سه فاز. در واقع، کار این مبدل‌ها برعکس کار یکسوکننده‌ها است. اینورترها قطعات متحرک ندارند و در طیف گسترده‌ای از ابزارهای کاربردی استفاده می‌شوند، از منبع تغذیه کامپیوتر گرفته تا ابزارهای بزرگ حمل و نقل.

اینورترها معمولاً برای تأمین جریان AC از منابع DC مانند پانل‌های خورشیدی یا باتری مورد استفاده قرار می‌گیرند.


Back to Index

آمپر ساعت چیست ؟ ظرفیت باتری ها چگونه سنجیده می شوند ؟

آمپر ساعت چیست ؟ واحد سنجش ظرفیت باتری سیلد

تمام باتری‌ها برحسب ولتاژ نامی (برحسب ولت) وظرفیتشان (برحسب آمپر- ساعت) طبقه بندی می شوند.

یک آمپرساعت معرف مقدارانرژی لازم برای فراهم کردن یک آمپرجریان درزمان یک ساعت با ولتاژ معین میباشد. مقدار آمپر ساعت بیشترمعرف ظرفیت بیشتر باتری می باشد.


Back to Index

تفاوت باتری یو پی اس و باتری ماشین چیست ؟

تفاوت باتری یو پی اس و باتری خودرو

باتری یو پی اس برای استفاده به صورت جریان دایم طراحی شده در حالیکه باتری خودرو به منظور استارت طراحی شده است .

باتری‌های اتومبیل نیروی الکتریسیته را با استفاده از واکنش اسیدسولفوریک بر روی صفحات سربی که درمایع معلق است تولید می کنند، به همین دلیل به آن‌ها باتری‌های ” معلق درمایع ” می گویند.

این قبیل باتری‌ها برای استفاده در ups مناسب نیستند، زیرا این امکان وجود دارد که اسید ازمحفظه باتری به بیرون نشت کند و همچنین هنگام شارژ باتری ممکن است گازهیدروژن قابل اشتعال تولید شود که دریک محیط بسته میتواند خطرناک باشد.

به همین خاطر، باتری‌ های ups ازنوع مخصوصی هستند: باتری‌های سربی-اسیدی با دریچه تنظیم شده (VRLA).
این باتری‌ها برای جلوگیری از هرگونه احتمال فرار هیدروژن یا نشتی اسید، کاملاً بسته شده اند. برای کاهش بیشتراحتمال نشتی، اسید با لایه‌هایی از نمد یا فیبر پوشانده شده است که آنرا سرجای خود نگاه دارد. این باتری‌ها مزایای بسیاری نسبت به باتری‌های سنتی معلق درمایع دارند ازجمله اینکه براحتی میتوان آن‌ها را درمسافت‌های طولانی حمل ونقل کرد، زیرا درمقابل نشتی محافظت شده اند درحالیکه باتری‌های سنتی معلق درمایع بعنوان یک ماده خطرناک و ریسک پذیر در نظرگرفته می شوند.

نقطه منفی باتری‌های ups اینست که قیمت آن‌ها در ظرفیت‌های مشابه دو یا سه برابرازباتری‌های معمولی بیشتر است.


Back to Index

تفاوت استابلایزر رله ای و سروموتور چیست ؟

تفاوت استابلایزر رله ای و سروموتور چیست ؟

استابلایزرهای رله‌ای یا پله‌ای و استابلایزرهای سرووموتوری دو تکنولوژی برای جبران سازی افت ولتاژ برق شهر یا تنظیم اضافه ولتاژ هستند.

در استابلایزرهای رله‌ای افت ولتاژ از طریق رله‌های تعبیه شده در دستگاه و به صورت پله‌ای اصلاح می‌شود، در این فناوری ولتاژ خروجی روی یک عدد ثابت تثبیت نمی‌شود بلکه در یک بازه مناسب و استاندارد تثبیت می‌شود. عموما بازه این تکنولوژی با توجه به کیفیت دستگاه بین ۱۰ تا ۱۵ ولت است. به طور مثال ولتاژ شما در این تکنولوژی همواره عددی بین ۲۰۵ تا ۲۳۵ ولت که ولتاژی استاندارد است قرار دارد.

از ویژگی‌های مثبت این تکنولوژی نسبت به تکنولوژی سروو موتوری می‌توان به سرعت سوییچ بالاتر، قیمت مناسب‌تر و هزینه نگهداری و تعمیرات پایین‌تر اشاره کرد.

در استابلایزرهای سروو موتوری، اصلاح ولتاژ از طریق یک موتور دی‌سی و سیم پیچ مسی حلقوی صورت می‌گیرد. این تکنولوژی به نسبت رله‌ای به روزتر و با کارایی بیشتری است.

از ویژگی‌های مثبت این تکنولوژی نسبت به تکنولوژی رله‌ای می‌توان به راندمان بالاتر، دقت اصلاح ولتاژ بیشتر اشاره کرد.

بازه ولتاژ در استابلایرهای سروموتور ۵ ولت است و ولتاژ خروجی در محدوده ۲۱۵ تا ۲۲۵ ولت قرار می‌گیرد.

لازم به توضیح است برای وسایل الکترونیکی عمومی خانه، محل کار یا ویلا هر دو تکنولوژی قابل استفاده می باشد ، چون دستگاه‌های عمومی مانند تلویزیون، یخچال فریزر، لباسشویی، ظرفشویی، کولرگازی و… امکان کار با هر دو تکنولوژی مذکور را دارند. مسئله مهم انتخاب دستگاه مناسب از نظر توان با توجه به ولتاژ منطقه شما می باشد .

جهت مشاهده محصولات استابیلایزر به صفحه استابلایر مراجعه نمایید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

واحد فروش : ۰۲۱۲۶۴۱۴۵۲۹

واحد فنی : ۰۲۱۲۶۴۱۴۴۳۰


Back to Index

تکنولوژی های مختلف یو پی اس و تفاوت یو پی اس های Online Double Conversion و Line interactive و Offline

تکنولوژی های مختلف یو پی اس

یو پی اس های آفلاین

به طور خلاصه در یو پی اس های افلاین ، در زمان وجود برق شهر ، خروجی یو پی اس با گذر از یک مدار تثبیت ولتاژ به خروجی منتقل می شود و زمان انتقال از برق شهر به باتری حدود ۴ الی ۸ میلی ثانیه می باشد و در حالت باتری شکل موج ولتاژ خروجی مربعی یا شبه سینوسی می باشد. همچنین دامنه قابل قبول ولتاژ ورودی نسبت به یو پی اس های انلاین کمتر است .

یو پی اس های لاین اینتراکتیو

به طور خلاصه در یو پی اس های لاین اینتراکتیو ، در زمان وجود برق شهر ، خروجی یو پی اس با گذر از یک مدار تثبیت ولتاژ به خروجی منتقل می شود و زمان انتقال از برق شهر به باتری حدود ۳الی ۵ میلی ثانیه می باشد و در حالت باتری شکل موج ولتاژ خروجی سینوسی کامل می باشد. همچنین دامنه قابل قبول ولتاژ ورودی نسبت به یو پی اس های انلاین کمتر و از یو پی اس های افلاین بیشتر است .

یو پی اس های آنلاین

به طور خلاصه در یو پی اس های آنلاین ، در زمان وجود برق شهر ، خروجی یو پی اس با گذر از مدار رکتیفایر و اینورتر به خروجی منتقل می شود و ولتاژ ثابت ۲۲۰ ولت را تامین می کند و زمان انتقال از برق شهر به باتری صفر میلی ثانیه می باشد و در حالت باتری شکل موج ولتاژ خروجی سینوسی کامل می باشد. همچنین دامنه قابل قبول ولتاژ ورودی نسبت به یو پی اس های لاین اینتراکتیو و افلاین بیشتر است و دامنه ولتاژ ورودی از ۱۳۰ الی ۲۶۰ می باشد .


Back to Index