یو پی اس سیستم های حفاظتی

یو پی اس سیستم های امنیتی

استفاده از یو پی اس در سیستم های امنیتی ، دزدگیر ، دوربین های مدار بسته ، دوربین های امنیتی و … امری کاملا ضروری است.

معمولا مجرمان برای به نتیجه گرفتن سریع در کارهای شوم خود اقدام به قطع سیستم برق کلی مجموعه های حساس می کنند تا در این صورت سیستم های امنیتی و حفاظتی از کار بافتد که با وجود سیستم های یو پی اس این کار غیر ممکن است.

جهت تامین برق سالم و بدون وقفه ، شرکت راژمان به ارائه تجهیزات یو پی اس در سیستم های نظارت تصویری و نظارت فیزیکی می پردازد .

با توجه به اهمیت سیستم دوربین مداربسته و سیستم های حفاظت فیزیکی و وجود مواردی نظیر سرقت، حوادث و مشکلات فنی، و لزوم استفاده از سیستم های نظارت تصویری یا به عبارتی دوربین های مداربسته امری بدیهی به نظر می رسد.

ولی آنچه باید مورد توجه قرارگیرد این است که این نظارت زمانی ارزشمند و کارا خواهد بود که مستمر و بی وقفه انجام پذیرد.

چنانچه به هر دلیل ابزار های نظارت تصویری ما حتی برای مدت زمانی کوتاه از کار بیفتند این بدین معناست که کنترل ما بر سیستم برای مدت زمانی از دست رفته است.

یو پی اس سیستم های حفاظتی

استفاده از یو پی اس در دوربین های مدار بسته

یکی از مهمترین دلایل از دست رفتن کارکرد سیستم های نظارتی، قطع برق می باشد که باعث از بین رفتن اطلاعات نیز می گردد .

لذا استفاده از یو پی اس در کنار دوربین های مداربسته سبب می گردد که علاوه بر حفاظت از دستگاهها در برابر نوسانات برق شهر، حتی در صورت قطع برق شهر نیز دستگاهها به کار خود ادامه دهند.

یو پی اس سیستمی فراهم‌آورنده پشتیبانی باتری در رویدادهای افت کابل می‌باشد.

یو پی اس ها از تجهیزات نصب شده‌ی حساس در مقابل انواع اختلالات الکتریکی ایجاد شده به صورت خارجی، حفاظت می‌کنند.

اکثر افراد آگاه هستند که سیستم یو پی اس در طی افت کامل، پشتیبانی باتری را فراهم می‌آورند. به هر حال بارهای بحرانی امروزی به حفاظت در مقابل اختلالات کابل‌ها و همچنین پشتیبانی نیرو در طی قطعی‌های کامل، نیاز دارند.

پیچیدگی‌های امروزی برای کاربران یو پی اس می‌توانند توسط توجه به ماهیت بارهای بحرانی، نوع مسائل الکتریکی رخ داده و چگونگی موقعیت‌شناسی یو پی اس و فراهم آوردن حفاظت مورد نیاز مشخص شوند.

یو پی اس سیستم های امنیتی

سیستم حفاظتی نیازمند اتصال به برق بوده و کارایی آن وابسته به حفظ اتصال آن به برق دائم است. چرا که تنها زمان کوتاهی قطعی برق می تواند منجر به وقفه در ضبط و به خطر افتادن امنیت مکان مورد نظر در آن بازه زمانی گردد.

بدین جهت استفاده از یو پی اس (UPS) برای حفظ اتصال این دستگاه ها به برق امری ضروری به شمار می رود. با توجه به تنوع سیستم های یو پی اس موجود متناسب با این ابزار، باید در انتخاب بسیار دقت نمود.

در ادامه نکات لازم برای انتخاب صحیح یو پی اس متناسب با سیستم های دوربین مدار بسته به تفصیل بیان میگردد.

یو پی اس متناسب با سیستم های ضبط تصویر (DVR – NVR) و دوربین های مدار بسته (آنالوگ- IP) را چگونه بیابیم؟

اگر چه مارک و قیمت یو پی اس های موجود در بازار اولین مواردی هستند که توجه ما را به خود جلب می کنند، این موارد تعیین کننده های اصلی برای داشتن بهترین انتخاب نیستند. همیشه گران ترین انتخاب الزاماً بهترین انتخاب نیست.

ساختار یو پی اس ها به سه دسته کلی Offline ، Line Interactive و Double Conversion تقسیم می شوند. هر سه حالت فوق کار حفظ اتصال به برق در زمان قطع اتصال به شبکه و یا نوسانات احتمالی را انجام می دهند و قابلیت استفاده شدن در سیستم های DVR – NVR را دارند.

بنابراین قیمت و زمان حفظ اتصال دستگاه به برق دو عامل تعیین کننده برای انتخاب برتر خواهند بود.اغلب فروشندگان وجود موج سینوسی (Sine Wave) در دستگاه های Online یا Double Conversion را یک مزیت تلقی کرده و بدون هیچ شکی آن ها را پیشنهاد می دهند.

اما درواقع این نوع یو پی اس به عنوان یک سرور HP در یونیت های دندانپزشکی یا روترهای مخابراتی پرکاربرد است.

در سیستم های ضبط تصویر، دوربین های مدار بسته، مانیتورها، دزدگیرها، درب های اتوماتیک و سایر مصارف اینچنینی شکل موج شبه سینوسی موجود در یو پی اس های Sine Wave/ Line Interactive آن ها را به بهترین انتخاب تبدیل کرده است.

به طور کلی از یو پی اس در سیستم های حفاظتی می توان جهت مصارف زیر استفاده نمود :

۱ ) یو پی اس جهت دوربین مدار بسته

۲ ) یو پی اس جهت درب کرکره ای

۳ ) یو پی اس جهت راهبند

۴ ) یو پی اس جهت سیستم های اعلان حرق و اطفا حریق

۵ ) یو پی اس سیستم های اعلان سرقت

 

برای صاحبان  منازل و کسب و کار کوچک،  نصب یک سیستم نظارت تصویری یکی از موثرترین راه های محافظت از دارایی ها و جلوگیری از سرقت است. قطع برق مساله ای است که امروزه زیاد با آن درگیر هستیم.

در نظر داشته باشید  دقیقا در این زمان اگر در منزل شما سرقت رخ دهد،  دوربین های مدار بسته شما بدون داشتن منبع تغذیه پشیبان، کاملا   بی فایده خواهند بود.

ضمنا  بعضی از سارقان هوشمند  قبل از ارتکاب جرم منبع اصلی برق را قطع می کنند. همچنین گاها برای انجام کارهای الکتریکی  مجبور هستیم تا منبع اصلی برق را قطع کنیم در این هنگام  باز هم دوربین های بدون منبع پشتیبان، کارایی خود را از دست می دهند.

کاملا قابل درک خواهد بود که در این صورت با قطع منبع اصلی کلیه فعالیت­های مربوط به دسترسی از راه دور ، ضبط  صدا، تشخیص حضور و ذخیره ویدیو  در NVR وDVR ، متوقف خواهد شد.

خبرخوب این است که با استفاده از دوربین های با باطری پشتیبان و یا دوربین های امنیتی همراه با UPS،  تمام تنظیمات ذخیره شده  در سیستم  و یا ویدیوهای ذخیره شده در هارد حفظ خواهند شد و دوربین ها بعد از اتصال مجدد برق اصلی ، مانند گذشته به کار خود ادامه خواهند داد و به پیکره بندی مجدد برای اتصال به اینترنت و یا نرم افزارهای تلفن همراه نیازی نخواهد بود.

موارد فوق  جز اهم مواردی هستند که لزوم استفاده از سیستم های امنیتی را به همراه منابع پشتیبان، بیان می کنند.

 در مقایسه دو روش فوق  باید توجه کنیم  که دوربین های مدار بسته ی همراه با باتری پشتیبان امکان دسترسی گوشی به وای فای دوربین ها – به طور مثال برای  چک کردن زنده- را ندارد زیرا امکان اتصال به اینترنت را نخواهد داشت و همچنین برای روتور نیز نیاز به منبع جداگانه  داریم .

سوالی برای کاربران دوربین های امنیتی وجود دارد که آیا گزینه جایگزینی بهتری برای  استفاده  از دوربین­های IP با  پشتیبانی باتری وجود دارد؟ پاسخ ساده است، البته، از یو پی اس همراه با دوربین ­های مداربسته امنیتی استفاده کنید.

UPS مخصوص دوربین های مدار بسته

هر سیستم امنیتی (CCTV ، زنگ هشدار، کنترل دستی، حصار الکتریکی و…) اگر منبع برق اصلی آن قطع شود  دیگر کارایی خود را نخواهند داشت. در مورد سیستم CCTV  تمام دوربین­ها ، ضبط صداها، نمایشگرها، DVR ها ، NVR ها، مبدل­های سیگنال فعال، سوئیچ­ها و سایر تجهیزات که استفاده از آن­ها در CCTV ضروری است و به منبع تغذیه احتیاج دارند، با اتصال این تجهیزات به UPS در زمان قطعی برق نگرانی نخواهیم داشت.

اگر بخواهیم یک دوربین امنیتی بی سیم خانگی  و یا Poe ایجاد کنیم UPS در این مورد به ما کمک خواهد کرد.

یوپی اس های مختلفی برای سیستم  دوربین های امنیتی در بازار موجود است . برای انتخاب بهترین یو پی اس موارد زیر را مدنظر داشته باشید:
  1. توان مصرفی مورد نیاز خود را به درستی محاسبه کنید تا با محدودیت ولتاژ مواجه نگردید.
  2. مسافت سیستم های امنیتی را درنظر بگیرید تا افت ولتاژ مشکل ساز نشود. در ادامه مطلب به وسیله ی جداولی درصد افت ولتاژ متناسب با فاصله و توان UPS های متفاوت  بیان خواهد شد.
  3. زمان وقفه برای NVR ها و DVR ها کوتاه باشد که به محض قطع شدن منبع برق اصلی ، UPS وظیفه پشتیبانی را به عهده گیرد.
  4. اگر بودجه شما اجازه دهد برای داشتن زمان پشتیبانی بیشتر یوپی اس های با ظرفیت بالاتر، مناسبتر خواهند بود.

درصد افت ولتاژ متناسب با  مقطع سیم و مسافت اتصالات بین  UPS های متنوع و دوربین­های مدار بسته و یا  کامپیوترها

دوربین های مدار بسته برای حفاظت از  تنظیمات اولیه ،ویدیو های ذخیره شده در هارد و  برای کارکرد پیوشته حتی در زمان قطع منبع اصلی نیاز ضروری به داشتن یو پی اس دارند.

هنگام انتخاب ups  مناسب برای دوربین های مداربسته موارد زیر را در نظر داشته باشید.
  1.  توان مورد نیاز را به دقت محاسبه کنید
  2. فاصله تجهیزات را به گونه ای تعیین کنید که افت ولتاژ اتصالات بیشتر از حد مجاز نشود.
  3. فاصله زمان برقراری مجدد ولتاژ توسط یو پی اس کوتاه باشد.
  4. نهایتا برای افزایش زمان  پشتیبانی  از یو پی اس با ظرفیت بالاتر استفاده کنید.

همه کسب و کارهای حساس و همچنین کسب و کارهایی که کارشان برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است و از سیستم های الکترونیکی استفاده می کنند باید برای ادامه فعالیت لوازم الکترونیکی شان در امنیت و آرامش از سیستم یو پی اس استفاده کنند. این روزها حتی در منازل و مغازه کوچک هم ازups استفاده می شود.

جهت مشاوره و خرید تجهیزات با کارشناسان واحد فروش تماس حاصل فرمایید . ۰۲۱۲۶۴۱۴۵۲۹