یو پی اس اداری چیست

شرکت و اداره ای را نمیتوان یافتکه به نیروی پشتیبان برق احتیاج نداشته باشد.منظور همان یو پی اس اداری است. اگر سیستم یو پی اس مهیا نباشد، قطع شدن آن می تواند کار شما را چندین دقیقه به تاخیر بیندازد که از مشکلات آن می توان به کاهش بهره وری و از دست رفتن داده های ضروری از سرورها و کامپیوتر ها اشاره کرد. یکی از اصلی ترین عملیات و کارهایی که باید هر سازمان مهم یا یک اداره آن را داشته باشد عملکرد مستمر و همچنین لول بالایی از یکپارچگی دیتا ها و در دسترس بودن هست، که احتیاج به یو پی اس دارند تا بتواند وظایف را بدون هیچ دردسری انجام دهد.پس فراهم کردن یک یو پی اس اداری از واجبات است.

از آنجایی که نمیشود به سخت افزار های و کامپیوتر ها اعتماد کردن و ممکن است داده ها و اطلاعات حساس از بین برود، فقط یک راه باقی میماند و ان هم استفاده از منبع تغذیه بدون وقفه یا UPS است. یو پی اس های اداری همانطور که از اسمشان پیداست مخصوص کارها و فرایند هایی که در ادامه میگوییم و تجهیزات مهمی مانند سرورها و پی سی ها  را در کمتر از ۱۵ دقیقه در حین انتقال پشتیبانی می کنند و از اتفاق افتادن زیان های بسیار جلوگیری می کند.

همچنین علاوه بر این ها، از UPS ها برای تامین جریان الکتریکی اضافی زیرساخت های مهم شبکه مورد مصرف قرار می گیرند. در ادامه این مقاله همراه تسلا یو پی اس باشید تا به بررسی یو پی اس های اداری بپردازیم.

 

یو پی اس اداری چیست؟

 

چه تفاوتی بین یو پی اس صنعتی و اداری وجود دارد؟

سیستم های یو پی اسدر نوع اداری و صنعتی بسته به نیاز جامعه ارائه میشوند

از بارز ترین فرق های یو پی اس های اداری نسبت به یو پی اس های صنعتی می توان به این موضوع اشاره کرد که  یو پی اس های اداری بیشتر در برنامه‌های بخش آی تی مورد مصرف قرار می گیرند و می شود آن ها را در اتاق‌های رایانه و محیط‌ هایdata center دید. اما یو پی اس های صنعتی برای این تولید شده اند که  برای کنترل فرایندهای بسیار حساس مثل نیروگاه اتمی و یا سکوهای نفتی مورد مصرف قرار بگیرند.

قطع جریان الکتریکی در مراکز دیتا میتواند باعث ایجاد ایراد و مشکل در پردازش داده ها شوند. اما نگران نباشید. سیستم یو پی اس اداری  محافظت زیادی را دارا هستند و دمای کنترل شده و محیط پاک از مهم ترین مسائلی هست که باید رعایت شود یو پی اس ها را در آن لوکیشن ها قرار داد تا از وارد شدن عیب و ایراد به یو پی اس جلوگیری کرد.

یو پی اس های صنعتی هم برای مراکز  صنعتی به کار برده میشوند و تست هایی که روی این یو پی اس ها اعمال می شود خیلی ریز بینانه تر از یو پی اس های صنعتی است.

در مرکزهای صنعتی، اگر جریان با مشکل مواجه شده و قطع شود می شود فرایندهای شیمیایی را فعال کند که سبب می شود خطراتی ایجاد شود یا باعث می شود سیستم های سی پی یو صنعتی  آسیب هایی را متحمل شوند که هزینه های گزافی را به ارمغان می اورد.

 

یو پی اس صنعتی و یو پی اس اداری

 

این مقاله را بخوانید: یو پی اس صنعتی و یو پی اس سه فاز

عملکرد UPS صنعتی

یو پی اس های اداری کارکرد های های گوناگون و  عالی ای  دارند که در ادامه چهار  مورد از برترین ویژگی ها را باهم بررسی می کنیم:

  • یو پی اس های صنعتی برق پشتیبان بدون وقفه فوق العاده ای را برای ما مهیا می کنند.
  • جلوگیری از خراب شدن داده ها یکی دیگر از ویژگیهای یو پی اس های صنعتی است. به ویژه در نقاطی از کشور که در خطر قطعی برق بیشتری میباشند. و نوسانات بیشماری در آن مناطق وجود دارد یو پی اس های صنعتی می توانند گره گشا باشند.مضاف بر این ها باعث بالا رفتن عمر سرورهای واحد آی تی، دستگاه های ذخیره سازی، pc هاو … می گردند.
  • تامین مدارهای الکتریکی درون واحد از دیگر کاربرد های یو پی اس های صنعتی است. شبکه های IT هم برای حفاظت از سرور فایل شبکه به UPS احتیاج دارند تا اطلاعات خود را به خوبی نگاه دارند.
  • از این یو پی اس ها می شود در حفاظت از بقیه دستگاه های اکتریکی هم استفاده کرد. مانند گیرنده ها، دوربین های مدار بسته، تجهیزان اینترنت و اترنت و وسایل سخت افزاری آنها. یو پی اس ها هم برای فرستادن داده های خود برای تجزیه و تحلیل و مدیریت باید از باتری استفاده کنند.

این مقاله را بخوانید:تفاوت یو پی اس و ژنراتور برق

  یو پی اس اداری چه محاسنی دارد؟

استفاده از یو پی اس می تواند از قطعی برق جلوگیری کند در شرکت ها و سازمانهایی که داده ها خیلی حیاتی است قطعی جریان می تواند دردسرهای مالی زیادی را بیافریند. یو پی اس میتواند سلامتی اطلاعات و تجهیزات گران قیمت را تامین کند و همچنین از نویزهای برق جلوگیری کند.

مضاف بر این ها ups از وسایل الکتریکی در برابر رعدو برق، خراب شدن لاینهای برق و خطرات غیر قابل پیش بینی حفاظت می نماید. این حوادث شامل هزینه های گزاف و جبران ناپذیری خواهد بود و در مواردی مممکن است باعث خراب شدن کام تجهیزات شما شود.

 

برای اینکه بتوانید با کارشناسان خبره راژمان در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید کافیست که با شماره های زیر تماس بگیرید

راژمان الکترونیک پیشرو در صنعت یو پی اس کشور

۰۲۱-۲۶۴۱۴۵۲۹

۰۲۱-۲۶۴۱۴۴۳۰