نصب یو پی اس ۳۰ کاوا


در این مقاله قصد داریم تا شما را با نصب یو پی اس ۳۰ کاوا تسکام آشنا کنیم. همانطور که میدانید یکی از خدمات مهم شرکت راژمان الکترونیک نصب یو پی اس شما  در محل است.  یو پی اس یک منبع تغذیه بدون وقفه هست که در مواقعی که برق قطع میشه وارد مدار میشه و برق رو برای ما تامین میکنه. هر سازمان یا ارگانی

به یو پی اس نیاز داره. چون اگر برق برای یک ساعت در یک سازمان بزرگ بره کلی کار زمین میمونه و این یک فاجعست و باعث اختلال در کل سیستمها میشه.
دستگاهی که در ویدیو مشاهده میکنید سه به سه هست. یعنی این که سه فاز ورودی و سه فاز خروجی رو داره. این دسته از یو پی اس از نوع صنعتی هست و برای ساز مانها و شرکتهای بزرگ استفاده میشه
قبل از هر چیز باید این را بدانید که قبل از نصب باید محیطی که برای نصب یو پی اس تعبیه شده است باید آماده باشد. در زیر به مواردی که باید در محل نصب یو پی اس رعایت شود اشاره میکنیم:
  • بدون رطوبت
  • امن و دسترسی کم
  • عبور و مرور کم
  • فضای خنک
  • جادار بودن جهت راحتی نصب یو پی اس و قرار دادن کابینت باتری
نصب یو پی اس سه فاز
بریم که یاد بگیریم دستگاه یو پی اس  ۳۰ کاوا چطور نصب میشه
بعد از اینکه اطمینان پیدا کردیم که ولتاژ ورودی دستگاه سالمه و جریان به صورت کامل به دستگاه میرسه اقدام به نصب یو پی اس میکنیم
ما روی این دستگاه چهار عدد فیوز داریم که کل سیستم یو پی اس با این چهار فیوز هندل میشه و به راه میفته. ترتیب استفاده از این فیوز ها خیلی مهم هست چون در صورتی که یک فیوز زود تر از دیگری وصل بشه ممکنه باعث خسارات جبران ناپذیری بشه پس با دقت مراحل رو دنبال کنید.
کلیدهای موجود برروی دستگاه یو پی اس ۳۰ کاوا تسکام
  • کلید input switch
  • کلید static bypass
  • دکمه output switch
  • فیوز باتری
باز هم تاکید میکنیم که مراحل راه اندازی این دستگاه خیلی مهمه و اگر رعایت نشه به دستگاه آسیب شدیدی میرسه.

چطور دستگاه ۳۰ کاوا را روشن کنیم

برای راه اندازی یو پی اس ابتدا کلید یا فیوز static bypass را وصل میکنیم و پس از آن کلید input را متصل میکنیم. در این مرحله دستگاه روشن میشود و در صفحه نمایش مشخصات دستگاه نشان داده میشود. همه ی المانهای دستگاه به صورت مجزا در حال بررسی شدن هستن.در این مرحله رکتیفایر شروع به کار میکند.
نکته مهم: در هر مرحله اگر مشکلی وجود داشته باشه مشکل را از طریق صفحه نمایش به ما اعلام میکنه.
بعد از اون اینورتر دستگاه یو پی اس که یکی از مهمترین بخش ها است شروع به کار میکنه. بعد از اون کنتاکتور خروجی دستگاه وصل میشه. در پایان سه چراغ سبز برای ما به علامت فعال شدن قسمتهای اصلی دستگاه نشان داده میشه. اما هنوز دستگاه به صورت کامل فعال نیست. وجود سه چراغ سبز نشان دهنده اینه که هنوز یک مرحله دیگه باقی مونده و اون هم متصل کردن خروجی دستگاه هست. یعنی اینکه باید فیوز  output  را متصل کنیم.
حالا اگر صفحه نمایش رو نگاه کنیم میبینیم که زده “وضعیت نرمال” و این نشون دهنده این هست که یو پی اس به صورت کامل راه اندازی شده و ما در این مرحله باید چهار چراغ سبز رو ببینیم.
بعد انجام این مراحل باید باتری هارو وارد مدار کنیم. برای انجام اینکار کافیه که فیوز باتری ها رو به سمت داخل فشار بدیم تا باتری ها هم رد مدار قرار بگیرند. این نکته بسار مهم هست که باتری ها در مرحله آخر باید وارد مدار بشن.
حالا یو پی اس کاملا راه افتاده و قابل استفاده هست و میتونیم تجهیزاتمون رو بهش وصل کنیم و یک برق پایدار بدون قطعی داشته باشیم.
به این نکته توجه کنید که این دستگاه قیمت بالایی داره و برای کارهای صنعتی و حساس استفاده مبشه. پس در استفاده از این دستگاه خیلی باید حساسیت به خرج بدید تا بعدا متحمل خسارات زیاد نشین.
اموزش نصب یو پی اس صنعتی

چطور دستگاه یو پی اس ۳۰ کاوا را خاموش کنیم

مرحله اول: ابتدا باتری ها را از مدار خارج میکنیم .

بخش دوم: output switch (خروجی) را قطع میکنیم.

در قسمت سوم: static bypass را قطع میکنیم.

مرحله چهارم: input switch را قطع میکنیم.

 


نکته مهم: یک قسمت در پنل جلوی یو پی اس هست که با قفل بسته شده است. به این قسمت بای پس دستی گفته میشود و تحت هیچ شرایطی نباید آن را بچرخانید. اگر دستگاه روشن باشه و شما کلید بای پس دستی را بچرخونید دستگاه میترکه!
این کلید برای مواقعی هست که دستگاه به تعمیر اساسی نیاز داشته باشه و فقط باید با کارشناسان ما تماس بگیرین تا به محل مراجعه و مشکل را بررسی کنن