یو پی اس فروشگاه

یکی از کار بردهای مهم یو پی اس استفاده در  فروشگاه هاست. امروزه با توجه به نوسانات برقی و قطع شدن برق نیاز است که هر فروشگاهی از یو پی اس استفاده کند. زیرا ممکن است در حین انجام عملیات دستگاه پوز، کار با سیستم حسابداری، دوربین مدار بسته و غیره برق برود. علاوه بر اینها یو پی اس باعث میشود تا فروشگاه شما یک برق با کیفیت و بدون نویز را دریافت کند. از این رو در زمان اکنون(اسفند سال ۱۴۰۱) تقریبا اکثر فروشگاه های کلان شهر ها همانند تهران ،مشهد ، اصفهان و … از یو پی اس در فروشگاه خود استفاده میکنند.

فروشگاه هایی مانند طلا فروشی – بوتیک – خواربار فروشیو … همگی باید از یو پی اس استفاده کنند.

در ادامه توضیح میدهیم که یو پی اس چیست؟ چه انواعی دارد؟ و چه یو پی اسی برای فروشگاه شما مناسب تر است:


این مقاله را هم بخوانید خرید یو پی اس مناسب


 

یو پی اس فروشگاه ها

 

یو پی اس چیست؟

Uninterruptible Power Supply یا به اختصار یو پی اس  (UPS) ، یعنی منبع تغذیه بدون وقفه. UPS  یک منبع تغذیه میباشد که فعالیت عمده آن ، تامین توان مورد نیاز بار مصرفی بدون وقفه است.به عبارت دیگر  UPS  به عنوان منبع توان بدون وقفه از طریق  انرژی ذخیره شده داخل باتری، جریان مورد نیاز دستگاه های مصرف کننده را تامین میکند. یو پی اس بین جریان برق شهر و تجهیز مصرف کننده قرار میگیرد که علاوه بر تنظیم برق شبکه و تثبیت آن مانع از نفوذ نویز و مشکلات شبکه به دستگهای الکترونیکی حساس مشتری می شود.

 

همه موارد راجع به یو پی اس

از مهمترین کارایی های UPS یو پی اس در زمانی می باشد که برق شهری قطع می شود که بلافاصله وبدون وقفه یو پی اس داخل مدار می شود جریان مصرفی لازم را مهیا میکند به طوری که احتیاجی به RESET کردن یا خاموش کردن دستگاه مورد استفاده نباشد . یو پی اس کار حفاظت از تجهیزات الکترونیکی حساس در مقابل نوسانات برق را دارد و این دستگاه از تعمیرات و عقب افتادگی های هزینه‌دار جلوگیری میکند. همان جمله معروف پیشگیری بهتر از درمان است! یو پی اس علاوه بر محافظت از دستگاه‌های الکترونیکی حساس، ثبات جریان الکتریکی تقویتی فراهم می آورد که به آنلاین ماندن برنامه های حساس کمک زیادی میکند.

مزایای استفاده از سیستم یو پی اس

استفاده از یک انرژی پشتیبان مثل سیستم تامین انرژی بدون وقفه یو پی اس مضاف بر کمک به حل مشکلات ناشی از از دست رفتن برق شهری ، حفاظت درمقابل قطع کلی برق را نیز مهیا میکند. دستگاه یو پی اس  دارای فیلترهای الکترونیکی هست که سبب حذف نویزها و نوسانات موجود در جریان می شود و محافظت از مصرف کننده ها را در برابر رعد و برق و ولتاژ بالا بعهده دارد و جریان برق مناسبی را با طول موج ثابت به مشتری ارسال مینماید. یو پی اس هایی که برای کارکردهای عادی استفاده میشوند از نوع آنلاین با باتری تک سلولی سرب -اسید و یا نیکل -کادمیوم و توان ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ آمپر متر اند که قیمت ۷۰۰ تا ۱ میلیون تومان را دارند. یو پی اس های بزرگتر دارای توان بیشتر و همینطور کیفیت برق خروجی بیشتر هستند. یوپی اس ها در انواع گوناگون و اندازه های مختلفی وجود دارند.

انواع مختلفی از یو پی اس هستند که قدرت آن در باتری و در مدار مورد استفاده با هم تفاوت دارند. یکی از انواع  یو پی اس ها یو پی اس های انلاین هستندکه این روزها بصورت غالب از UPS  های online استفاده می شود چون می توانند درجه حفاظت مطلوبی را مهیا کنند. احتمال اتفاق افتادن اتصال کوتاه و یا شارژ یکدفعه ایه برق در مدار  در یک UPS استاندارد و با کیفیت ۰ میباشد از این رو یو پی اس ها از درجه ایمنی مناسبی هم برخوردار هستند . واحد اندازه گیری یو پی اس، توان یا حاصل ضرب ولتاژ در جریان خروجی هست.

هر چه اینورتر یک یوپی اس با کیفیت تر باشد توان و قدرت یو پی اس زیادتر خواهد شد. به منظور دیگر  میشود تعداد و توان دستگاه های بیشتری را پشتیبانی کرد از طرفی هرچه باتری های استفاده شده در یوپی اس از ظرفیت بیشتری برخوردار هستند، موقع برق دهی در زمان قطعی برق شهر بیشتر میشود. UPS های متفاوت دارای ویژگی های متفاوتی مانند آلارم های هشدار در هنگام بروز خطا یا اضافه بار ، نرم افزارکنترل کامپیوتر جهت ذخیره کردن اطلاعات و خاموش کردن رایانه و امکانات دیگر هستند.

 

بهترین یو پی اس برای فروشگاه

 


این مقاله را هم بخوانید تفاوت یو پی اس و ژنراتور برق


بخش بندی یو پی اس از منظر فناوری:

  1. یو پی اس هایoffline
  2. یو پی اس های lineintractive
  3. یو پی اس های online

بخش بندی یو پی اس از منظر ورودی و خروجی :

  1. یو پی اس های تک فاز ورودی – تک فاز خروجی
  2. یو پی اس های سه فاز ورودی – تک فاز خروجی
  3. یو پی اس های سه فاز ورودی – سه فاز خروجی

 از منظر وجود ترانس :

  1. یو پی اس ترانس لس یا بدون ترانس
  2. یو پی اس ترانس بیس یا داراری ترانس

 بر حسب شکل موج خروجی :

  1. یو پی اس با خروجی شبه سینوسی (سینوسی مربعی)
  2. یو پی اس با خروجی سینوسی کامل