مشخصات یو پی اس دو کاوا


 

 

یو پی اس دو کاوا آنلاین یکی از گزینه های عالی برای مواقعی است که برق شما قطع میشود. همانطور که میدانید یو پی اس یک منبع تغذیه بدون وقفه است که در هنگام قطع برق از طریق باتری وارد مدار میشود و برق را در آن واحد برای ما مهیا میکند. یو پی اس دو کاوا در برندهای مختلف وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که یو پی اس دو کاوا راژمان چه مزیت رقابتی ای بین یو پی اس های دیگر دارد. در ادامه به صورت کامل شرح میدهیم که چطور با این یو پی اس کار کنید و جزئیات دستگاه را مورد بررسی کامل قرار میدهیم.اگر وقت خواندن این مقاله را ندارید در ویدیو بالا مطالب در رابطه با یو پی اس دوکاوا کاملا توضیح داده شده است.

 


این مقاله را هم بخوانید راهنمای خرید یو پی اس


یو پی اس دو کاوا برای چه کاری مناسب است؟

UPS ها دو نوع هستند:

  • ups  هایی که برای مصارف خانگی و غیر حساس استفاده میشوند.
  • یو پی اس هایی که برای مصارف حساس به عنوان مثال مراکز درمانی استفاده میشوند.

منبع تغذیه دوکاوا آنلاین راژمان که در این ویدیو هم خدمت شما معرفی میشود بیشتر برای مصارف حساس و مراکز درمانی قابل استفاده است. از این رو این یو پی اس گرانتر از یو پی اس های خانگی است.

 

یو پی اس آنلاین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

انواع مختلفی از UPS در مجمع برق اضطراری وجود دارد. این یو پی اس ها با اینکه عملکرد یکسانی دارند به شکل متفاوتی تولید میگردند.

شیوه طراحی یو پی اس های آنلاین به شکلی هست که باتری های منبع تغذیه به صورت مداوم به اینورتر وصل میباشند. این مهم باعث میشود تا در صورت حذف شدن سوئیچ انتقال، دستگاه کماکان روشن بماند و فعالیت خود را ادامه بدهد. این نوع یو پی اس ها برای محلهایی که شلوغی زیاد است خیلی عالی است.

روش کار یو پی اس آنلاین به چه صورت است؟

وقتی برق شهری قطع میشود ، یکسو کننده ها از مدار خارج میشوند و باتری ها جریان برق را به صورت ثابت نگاه میدارند. وقتی که جریان مجددا متصل می شود ، یکسو کننده بار بیشتری را دریافت میکند و باتری را شارژ میکند. امکان این وجود دارد که جریان شارژ به حداقل برسد تا از داغ شدن battery جلو گیری شود. این رخداد در کم شدن نقطه جوش الکترولیت موجود در سیستم هم اثرگذار است.

یو پی اس دوکاوا آنلاین چند دقیقه برای ما برق را نگه میدارد؟

اینکه منبع تغذیه بدون وقفه ما چقدر برق را در خود نگه میدارد بستگی به این دارد که چه نوع و چه تعداد دستگاهی به آن وصل باشد. در حالت عادی اگر شرایط مهیا باشد و بار اضافه ای به دستگاه وصل نشود یو پی اس میتواند برای تجهیزات پزشکی تا ۴۰ دقیقه در زمان قطعی برق به کمک شما بیاید. در کل میزان نگه داشتن برق در باتری های یو پی اس به سه عامل بستگی دارد:

عامل اول: ظرفیت باتری ها و تعداد آنها بسیار مهم است. هرچه قدر ظرفیت و تعداد باتری ها بیشتر باشد قاعدتا یو پی اس برق را بیشتر برای ما نگه خواهد داشت.و هرچه قدر تعداد باتری ها کمتر و ظرفیت پایینتری داشته باشند جریان با مدت زمان کمتری برای ما ذخیره میشود.

عامل دوم: توان یو پی اس هم یکی از موارد با اهمیت در زمینه نگه داشتن برق است. هرچه توان یو پی اس ما بیشتر باشد ذخیره انرژی بیشتری خواهیم داشت و بالعکس.

عامل سوم: تعداد و توان تجهیزات متصل به دستگاه UPS هم از با اهمیت ترین موارد تاثیر گذار است. هرچه قدر تعداد وبار تجهیزات متصل به یو پی اس بیشتر باشد یو پی اس کمتر برق را در خود نگه میدارد.

در کل یو پی اس وسیله ای است که در هنگام قطعی برق زمان را به صورت محدود (از ده دقیقه تا ۳ ساعت) برای شما نگه میدارد.

نکته مهم در زمینه یو پی اس

جریان برق از طریق باتری یو پی اس تامین میشود. یو پی اس به خودی خود و بدون باتری کاری از پیش نخواهد برد. پس این خیلی مهم است که یو پیاس یک بارتی مناسب و در حد توان خود را داشته باشد. یو پی اس های آنلاین باتری های با ظرفیت بالا و را دارا هستند

 

چگونه دستگاه یو پی اس را روشن کنیم؟

روی دستگاه یو پی اس سه عدد دکمه وجود دارد. در ادامه کارایی مختلف این دو دکمه را برای شما بازگو میکنیم.

روشن کردن دستگاه: دو دکمه سمت چپ را چند ثانیه نگه میداریم تا دستگاه روشن شود. بعد از ان روی ال سی دی عبارت line نشان داده میشود. این به معنی آن است که یو پی اس در مدار قرار گرفته است.

خاموش کردن دستگاه یو پی اس: برای خاموش کردن دستگاه دو دلمه سمت راست را برای چند ثانیه نگه میداریم و سپس رها میکنیم. بعد از آن دستگاه در حالت بای پس قرار میگیرد و این به معنای ان است که یو پی اس خاموش شده است.

تست یو پی اس و mute  کردن آن: برای این که از عملکرد دستگاه و باتری ها تست بگیریم از دو دکمه چپ و راست استفاده میکنیم. به این صورت که دو دکمه سمت راست و چپ را برای چند ثانیه نگه میداریم و بعد از این که بوق دستگاه به صدا درامد دکمه ها را رها میکنیم.

 


این مقاله را هم بخوانید کاربرد یو پی اس در مراکز درمانی


جزئیات پنل پشت دستگاه یو پی اس دو کاوا

پنل پشت دستگاه یو پی اس دو کاوا شامل بخش های مهمی است که آنها را نام میبریم

پورت نویز گیر که کارش این است که فکس و مودم و تلفن را به یو پی اس وصل میکند.

پورت snmp که برای شبکه کردن دستگاه یو پی اس دو کاوا به سایر لوازم الکترونیکی استفاده میشود.

ورودی های دستگاه یو پی اس دو کاوا که تجهیزات الکترونیکی به آنها وصل میشوند.

فیوز دستگاه که به صورت یک دکمه فنری روی دستگاه تعبیه شده است.

پورت RS232 که در مقاله ای مجرا راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

ورودی دستگاه که به جریان برق شهری را وارد باتری های یو پی اس میکند.

از این سری یو پی اس ها از نوع یک کاوا دو کاوا سه کاوا و … در شرکت راژمان موجود است. برای مشاوره خرید یو پی اس دو کاوا با ما در ارتباط باشید.

جهت ایجاد هرگونه سوال در رابطه با یو پی اس دو کاوا با راژمان در ارتباط باشید.

۰۲۱-۲۶۴۱۴۵۲۹

۰۲۱-۲۶۴۱۴۴۳۰