استابلایزر بیمارستان و آزمایشگاه ها

ابزارالات و دستگاه های بیمارستان و پزشکی خیلی زیادی وجود دارند که حساس هستند و نیازمند این هستند که یک برق با کیفیت و بدون نوسان داشته باشند.  تجهیزاتی مثل دستگاه سونو گرافی و اکوکاردیوگرافی، تتنفس مصنوعی مثل ونتیلاتورها، تجهیزات آزمایشگاهی مثل دستگاه سل کانتر و اتوآنالایزر، ابزار تصویربرداری مانند رادیولوژی، رادیوگرافی، سی تی اسکن و ام آر آی و… وجود دارند که با استفاده از جریان برق شهری کار می‌کنند و بسیار گران قیمت هستند.

همانطور که میدانیم برق شهری دارای نوسانات زیادی است. دستگاه های حساسی که در بمارستان ها ، ازمایشگاه ها و دندانپزشکی ها استفاده میشود به نواسانات برقی حساس هستند و از این رو استفاده از استابلایز یک امر حیاتی هست.

اگر کلا میخواهید بدانید استابلایزر چیست اینجا را کلیک کنید

استابلایزر منزل

استابلایزر دقیقا چه کاری انجام میدهد

استابلایزر از نواسانات و نویز هایی که در جریان برق به وجود می اید جلوگیری میکند. در واقع یک فیلتر است که در مسیر جریان برق قرار میگیرد و جریان برق به وسیله میکرو کنترلر موجود در استابلایزر قطع میشود و از ورود اختلال و نویز به مسیر جریان برق جلوگیری میکند.

با تحقیقات انجام شده استابلایزر تا ۲۵ درصد باعث میشود تا در مصرف برق صرفه جویی شود.

.

.

نکته دیگر الزامات استفاده از استابلایزر در بیمارستانها و مراکز درمانی، این است که هر منطقه از کشور، نواسانات مختلفی را دارد برای همین اختلالات و نویز های برقی در هر منطقه متفاوت است، در اینجا استابلایزر به کمک ما می اید و کاری را انجام میدهد که محافظ برق قادر به انجام آن نیست آن هم تنظیم کردن ولتاژ دلخواه برای دستگاه الکترونیکی مورد نظر است.

چه نوع استابلایزری برای مراکز در مانی و بیمارستانها و دندانپزشکی ها مناسب است؟

استبلایزر ها را از منظر ساختاری معمولا به سه دسته تقسیم بندی میکنند:

  •  رله ای
  • سروو موتور
  • سوییچینگ یا استاتیک

 

استابلایزر رله ای:

نوعی از استابلایزرها هست که بیشتر برای مصارف خانگی استفاده میشود. این نوع استابلایزرها معمولا قیمت پایین تری نسبت به انواع دیگر دارند و در مقابل آن هم سرعت و دقت پایینتری هم دارند.

دقت این نوع استابلایزر حدود ۵ درصد است.

استابلایزر سروو موتور:

این نوع استابلایزر ها به مکانیکی هستند به این معنی که از طریق موتور کار میکنند و اصطهلاک زیادی هم ایجاد میکنند. ساختار این نوع از استابلایزرها به صورت فیدبک منفی هست.

مواقعی که ورودی میزان جریان بالایی داشته باشد از این نوع استابلایزر استفاده میشود.

دقت این نوع استابلایزرها معمولا یک تا پنجاه درصد است.

اعضای این نوع از استابلایزرها: موتورسروو، ترانس خودکار، ترانس افزایش دهنده و کاهش دهنده، موتور انتقالی و سیستم کنترل کننده

استابلایزر سوییچینگ (استاتیک) مناسب برای بیمارستانها مراکز درمانی و دندانپزشکی ها :

این نوع از استابلایزر با دو نوع قبلی متفاوت است. با این تفاوت که از دو نوع پیشرفته تر است. دقت و سرعت بسیار بالاتری نسبت به دو نوع قبلی دارد. درون این نوع استالایزر هیچ نوع قطعه مکانیکی ای وجود ندارد و به جای آن از یک مبدل الکترونیکی برای تنظیم ولتاژ و جریان استفاده میکند

دقت این نوع از استابلایزر ها در حد یک ولت است و برای مکانهایی که دستگاه های حساس و گرانقیمت دارند و حتی باجان و مال انسانها سرکار دارند مناسب است. این نوع استابلایزر جریان ورودی تجهیزات برقی را تغییر نمیدهد

از این رو به انها استابلایزر ازمایشگاهی نیز گفته میشود

استابلایزر استاتیک

استفاده از ترانس و استابلایزر بیمارستان، دندان پزشکی و مراکز درمانی یک امر حیاتیست.

دستگاه ها و تجهیزات پزشکی به قدری حساس و حیاتی هستند که فقط یک استابلایزر برای آنها کفایت نمیکند و باید از در کنار ان از رگولاتورهای سوییچینگ هم استفاده شود.

اما با تهیه استابلایزر سوییچینگ(استاتیک) شما با یک تیر دو نشان خواهید زد.

یکی دیگر از ویژگی های استابلایزر استاتیک اسن است که میتوان از طریق ان میزان ولتاژ را کم و زیاد کرد.

نتیجه گیری

مزایای استفاده از استابلایزر در مراکز درمانی و پزشکی

حذف نواسانات برق شهری

افزایش عمر تجهیزات پزشکی

فراهم کردن برق با کیقیت و یک منبع تغذیه تثبیت شده

کاهش مصرف برق و بهتر شدن عملکرد تجهیزات پزشکی

و…

 

اگه به دنبال استابلایزر برای منزل یا شرکت خود هستید اینجا را کلیک کنید