فرق یو پی اس و استابلایزر

استابلایزر و یو پی اس هر دو کارشان این است که  ولتاژ را تثبیت میکنند و برای حذف نویز و نوسانات برق دارای فیلترهای الکترونیکی هستند و برقی یکنواخت و با کیفیت ار به مصرف کننده ارسال میکنند اما تنها تفاوت آنها در اینست که یو پی اس باتری دارد و در زمان قطعی برق به کمک ما می اید.
استفاده از ترانس خانگی(استابلایزر) یا یو پی اس بستگی به نیاز مصرف کننده دارد, برای بیمارستانها ، آزمایشگاه ها و جاهایی که در آن نیاز حیاتی به برق بوده و با قطع شدن  برق  خسارتهای جبران ناپذیری اتفاق میفتد ، استفاده ازیو پی اس پیشنهاد میشود ولی با توجه به کم بودن قطعی برق مخصوصا در شهرهای بزرگ, استفاده از استابلایزر یا ترانس خانگی برای مصارف خانگی به صرفه تر است.
یو پی اس ، دارای یک برد الکترونیکی هست که به هنگام بالا و یا پائین بودن ولتاژ برق شهر، برق را قطع می نمایند و نیز یک مدار تاخیر برای وصل مجدد برق شهری با مدت تایم معین می باشند که این پیشفرض ، به خاطر ابتدایی بودن آن محافظ مطمئن و کاملی برای دستگاههای مصرف کننده نمی باشد.

 

استابلایزر یک تثبیت کننده ولتاژ است که دارای انوع  متوع با کارایی های مختلف می باشد.

از دستگاه استابلایزر برای تابت نگاه داشتن ولتاژ تجهیزات الکترونیک استفاده می شود.  با تجهیز کردن لوازم و وسایل الکتریکی به استابلایزر امنیت ایزار و وسایل خود را پیشرفته تر کرده و طول عمر تجهیزات حساس  و غیر حساس شما بیشتر خواهد شد

در نقطه مقابل استابلایزری که برای وساییل الکترونیکی خود تهیه کرده اید دستگاه دیگری هم به نام ups یا منبع تغذیه بدون وقفه وجود دارد  که با چند کاربرده بودنش عملکردش در هر کجا که احتیاج به برق باشد در خدمت ما می باشد.

این مطلب را هم در مورد  استابلایزرها توضیح دهیم که این دستگاه ها سطح ولتاژ را تثبیت میکند و ولتاژ خروجی بسیار خوب و مناسبی را به تجهیزات پایانی می رسانند.

استابلایزر هابه چه صورت عمل میکنند

معمولا، سطح ولتاژ بالا یا پایین در  تغذیه ورودی که برای تجهیزات الکتریکی ایجاد می شود ممکن است به تجهیزات صدمه وارد کند. از این رو ، برای اطمینان از برقراری ولتاژ قابل قبول نیاز است برای وسایل شخصی مثل کامپیوتر یا دیگر تجهیزات، از استابلایزرها استفاده می شود.

استابلایزرها ولتاژ را بر طبق نوع ورودی و خروجی دستگاه کم یا زیاد می کنند. این کاراز طریق  سرو موتور یا رله امکان پذیر است. سرو موتورها بخشهای اصلی مکانیکی استابلایزر میباشند و برای بالابردن یا کم کردن سطح ولتاژ، شافت متصل به استابیلایزر را به صورت ساعت گرد یا پاد ساعت گرد حرکت میدهد.

از طریق ترانسفورماتور، استابلایزرها می توانند برق را ست کنند.

 

وسایل و تجهیزاتی مثل: آسانسور،  فناوری فلزات و… مسلما به استابلایزر به مقدار زیادی نیاز دارند.

یو پی اس ها به چه صورت عمل میکنند

دستگاه  یو پی اس که مخفف عبارت منبع تغذیه بدون وقفه است به مثابه استابلایزر دارای انوع متنوعی درز حالت کلی  به سه بخش تقسیم میشوند: یو پی اس آنلاین، یو پی اس آفلاین و یو پی اس Line Interactive می باشد.

به طور کلی، تجهیزاتی مثل کامپیوتر نیاز به بک آپ گیری دقیق و مناسب دارند. خرید یو پی اس خوب برای وسایلی مانند لب تاب یا کامپیوتر یک امر حیاتی و ضروری است. مجهز کردن وسایل الکتریکی شرکت ها و سازمان به یو پی اس مناسب موجب می شود که شما از تکنولوژی کنترل تنظیم ولتاژ کامل استفاده  کنید و دامنه ولتاژ ورودی گسترده ای برای تجهیزات خود تثبیت کنید.

اینورتری که در ساختار یو پی اس بکار گرفته می شود از جدیدترین تکنولوژِی ها محسوب شده و برای ساخت ولتاژ مناسب در هنگام قطعی برق از آن استفاده می گردد. در مدار شارژ از شارژ شناور جریان ثابت پیشرفته استفاده می شود که می تواند باعث افزایش عمر باتری می شود.

 

استابلایزر ( ترانس خانگی ) و یو پی اس هر دو تثبیت کننده ولتاژ هستند و دارای فیلترهای الکترونیکی و الکتریکی جهت حذف نوسان و نویز هسنتند و برقی یکنواخت به مصرف کننده ارسال میکنند اما تنها تفاوت آنها در اینست که یو پی اس دارای باتری برای زمان قطع شدن برق است.
استفاده از یو پی اس یا استابلایزر بستگی به نیاز مصرف کننده دارد, برای بیمارستانها و آزمایشگاه ها و مکان هایی که در آن نیاز مبرم به برق بوده و قطع برق امکان بروز خسارتهای جبران ناپذیری را دارد استفاده ازیو پی اس توصیه میشود اما با توجه به کم بودن lمقدار قطعی برق به ویژه در شهرهای بزرگ, برای مصارف خانگی استفاده از استابلایزراز صرفه اقتصادی بیشتری است
دستگاه محافظ یو پی اس ، فقط دارای یک برد الکترونیکی می باشند که به هنگام بالا و یا پائین بودن ولتاژ برق شهر از حدتعریف شده جریان برق را قطع می کند و همچنین یک مدار تاخیر جهت وصل مجدد برق شهر با زمان مشخص می باشند که این سیستم به دلیل ابتدایی بودن آن محافظ مطمئن و کاملی برای دستگاههای مصرف کننده نمی باشد.

یو پی اس انلاینکاربرد استابیلایزر