یو پی اس خورشیدی چیست؟

یو پی اس خورشیدی ( solar ups) یا منبع تغذیه بدون وقفه برای مواقعی استفاده میشود که سیستم برق دهی شهری با مشکل مواجه میشود.از قبیل این مشکلات میتوان موادرد زیر را نام برد:

دزدیده شدن سیم های برق – اتش سوزی – طوفان – قطعی رق بخاطر فشار زیاد انرژی الکتریکی – اختلال در مرکز برق دهی استان یا منطقه سکونت.

یو پی اس با تکنولوژی های مختلف و با برندهای مختلف در جهان تولید میشود. یو پی اس خورشیدی هم یک  از این مدل برندهاست. ups خورشیدی یا یو پی اس سولار یکی از تجهیزات برق اضطراری هست که بدون دخالت اجزا خاصی و بدون واسطه جریان DC و AC است. این تجهیزات هم برای سازمانهای بزرگ و شرکتها و هم برای مصارف خانگی و شخصی نیز قابل استفاده هستند و همچنین یو پی اس های خورشیدی بیشتر برای برق دهی به یخچال،فریزر، کامپیوتر و … استفاده میشوند.

یو پی اس خورشیدی یا یو پی اس سولار یک تگنلوژی مدرن است که صرفه جویی بالایی را به ارمغان میاورد. بسته به میزان صفحه خورشیدی که بر روی یو پی اس تعبیه شده باشد انرژی و جریان الکتریکی را تولید میکند و بعد از آن از طریق واسطه کنترل کننده شارژ جهت بارگیری باتری استفاده میشود.

یو پی اس سولار

 

خرید و استفاده از یو پی اس سولار در سازمانها وشرکتها نسبت به سالهای قبل افزایش داشته است. تکنولوژی DC به AC ،مدار شبکه و قدرت از طریق انرژی که از خورشید دریافت میشود و همچنین از طریق باتری یو پی اس تامین میشود.

استفاده از صفحات خورشیدی از لحاظ اقتصادی به صرفه است. سیستم صفحات خورشیدی ups به این صورت عمل میکند که در انرژی برق به وسیله باتری یو پی اس با کمک کنترل کننده شارژر خورشیدی اماده استفاده کردن میکند.

ایران کشوری است که قابلیت این را دارد که به خوبی از انرژی خورشیدی استفاده کند و در کنار ان در سالهای اخیر بارها شاهد قطعی برق در همه شهرهای ایران بخصوص در شمال و مرکز ایران بوده ایم. از این رو استفاده از یو پی اس خورشیدی تصمیمی منطقی به نظر می اید.

یو پی اس solar  ساختار پیچیده ای ندارد اما کارایی بسیار بالا و به صرفه ای را داراست. این نوع یو پی اس میتواند تا ۲۰ ساعت جریان الکتریکی مورد نیاز ما را تامین کند. ،در واقع هر چه یو پی اس توان بالاتر و باتری هایی با ظرفیت بالاتری داشته باشند مدت زمان بیشتر از طریق باتری تجهیزات الکترونیکی را تغذیه میکنند و همچنین قیمت بالاتری دارند. این نوع یو پی اس ها را با نام زنراتور خورشیدی هم به کار میبرند.

در کل برای اینکه بتوانید باتری ای بخرید که متناسب با نیاز شما باشد باید با فردی متخخص د این زمینه مشورت کنید. پشتیبانان ما در شرکت راژمان الکترونیک به شما بهترین خدمات را در این زمینه ارائه خواهند داد.میتوانید با ما در تماس باشید.

یو پی اس خورشیدی(سولار) از چه نوعی است؟

همانطور که میدانید ما سه نوع یو پی اس داریم؟

  • آنلاین
  • لاین اینتراکتیو
  • افلاین

در این مقاله میتوانید بیشتر راجع به انواع یو پی اس بدانید…

یو پی اس سولار از نوع لاین اینتر اکتیو هستند.

یک ویژگی فوق العاده ای که یو پی اس خورشیدی دارد این است که در طی روز از انرژی افتاب استفاده میکند اما اگر نورکم شد و هوا رو به تاریکی رفت، برای شارژ باتری از انرژی برق شهری استفاده میکند. در طول روز هم که از صفحه های خورشیدی که یا سلولهای خورشیدی برای تامین انرژیباتری ها استفاده میشود.

پس در شهرهایی که انرژی خورشید زیاد و مدت زمان روز طولانی تر است استفاده از یو پی اس خورشیدی اکیدا توصیه میشود.

اجزا  UPS خورشیدی

  • پنل(صفحه) سلول های خورشیدی
  • باتری
  • سیستم اینورتر
  • مدارات یو پی اس

۱- سلول های یو پی اس solar

این سلول ها به شکل مربع های کوچک، نیمه هادی می باشند و ولتاژ و جریان را در هنگامی که افتاب در مسیر مستقیم ان قرار میگیرد، فراهم می کنند.

۲- کنترل کننده شارژ

همانطور کهاز اسمش پیداست کارش این است که میزان ولتاژ باتری ها را کنترل میکند.

۳- باتری

کار باتری یو پی اس این است که انرژی DC را در خود نگه میدارد و در هنگام نیاز ان را به یو پی اس منتقل میکند تا در زمان قطعی برق به کار اید

برای اشنایی با انواع باتری و تعریف کلی باتری اینجا را کلیک کنید

 

قیمت ups خورشیدی

ups solar از لحاظ کارکرد و ظاهری تفاوت چندانی با مدلهای دیگر یو پی اس ندارد اما هم ارزان قیمت تر است و هم مصرف انرژی کمتری دارد.