روش سیم کشی اتصالات در یو پی اس

،یو پی اس دستگاهی است که برای تامین همیشگی برق برای تجهیزات برقی و الکترونیکی ساخته شده است. که به نویز های درون شبکه و قطعی برق خیلی واکنش نشان میدهد. به علت حساس بودن زیاد نسبت به اختلالات و قطع شدن برق مراکز بیمارستانی،شرکت ها سازمان ها ومکان هایی که تجهیزات حساس را دارا هستند از تجهیزاتی هستند که به شدت در این مکانها به ان نیاز میشود.سیم کشی اتصالات در یو پی اس یکی از موارد مهمی است که باید قبل از نصب یو پی اس بررسی شود.  ما هم به شما توصیه میکنیم که اگر دستگاه الکترونیکی ای دارید که نیاز به برق مداوم دارد با ما تماس بگیرید. ما به شما یک پیشنهاد مقرون به صرفه و اقتصادی برای مصرف مورد نظر شما ارائه خواهیم داد.


اگر میخواهید با اقسام یو پی اس آشنا شوید این مقاله را بخوانید


 

سیم کشی یو پی اس

 

از موارد دردسر های ایجاد شده در داخل سیستم برق شهری تغییراتی مانند بالا رفتن یا پایین امدن یهویی ولتاژ و تغییر فرکانس میباشند. با تمرکز به پیشرفت فناوری و تجهیزات تولید شده و دقیق بودن بالای آنها کارکردهای منحصر به فرد خود خود به دستگاه هایی مانند یوپی اس احتیاج دارند تا ه مبرق با کیفیتی داشته باشند و با قطعی برق مواجه نشوند.

باتری ups اصلی ترین جز یو پی اس هست. تا امکان این را داشته باشد برق سیو شده را به مشتری بدهد،یکی دیگر از مهمترین جز یو پی اس هم سیم کشی و مسیرهای متصل شده سیم ها به یو پی اس است که میبایست دقیق و با ظرافت نصب شود. اگر سیم کشی مدارها و اتصالات دیگر به بهترین شکل ممکن نصب نشده باشد. اگر برق برود یا اختلال وارد شبکه برق شهری شود نمی توان به درستی انرژی برق مورد نیاز را تهیه کرد و برق مورد نیاز را به تجهیزات اکتریکی مد نظر رساند.

 

سیم کشی غلط ups از سمت دیگر ممکن است باعث آسیب جدی به تجهیزات و از بین رفتن آنها شود .با این اوصاف متخصصی که سیم کشی یو پی اس را انجام میدهد باید بلده کار باشد و بدون عیب و ایراد اتصالات را برقرار کند.

بهره بردن از کابل مناسب

جهت اینکه بشود از خسارتهای احتمالی همانند اتش سوزی اتصالات و سوختن دستگاه های حساس جلوگیری کرد، میبایست از سیم هایی استفاده شود که از طول و ضخامت متناسبی را دارا میباشند تا عملکرد دستگاه مورد نظر به بیشترین حد خود برسد. به میزانی که سیم طویل تر باشد ممکن است در اتصالات خطای بیشتری رخ دهد. پس باید از کابلهایی با طول کمتر استفاده کنیم.

 

اگر طول کابل کشی از کنتور برق تا یو پی اس زیاد باشد فشار  وارد شده به شدت پایین می اید.که هیچ ایرادی ندارد و یو پی اس افت ایجاد شده را جبران مینماید. ولی اگر این کابل کشی از یو پی اس تا تجهیزلت مصرف کننده  طویل تر باشد، ولتاژی که به مشتری خواهد رسید از ولتاژی که از ups بیرون می اید کمتر خواهد بود. زیرا در راهی کهتا مقصد میرسد ولتاژ آن پایین خواهد آمد.

 

قوانین کابل کشی صحیح در پورت خروجی یو پی اس

اگر در روش سیم کشی یو پی اس در بخش خروجی آن اختلالی برقرار شود، سبب ایجاد باگ می شود. یکی از معروفترین نقصها در قسمت کابل کشی خروجی یو پی اس به این شکل است. کابل خروجی که به طرف تجهیزات الکترونیکی میرود به شکل درست وصل نشود. بر طبق اصول های درست در خروجی یو پی اس، باید ایزوله باشد به معنی اینکه فقط و فقط از یو پی اس  تغذیه شود.در واقع به جریان الکتریکی شهری کاری نداشته باشد.

به همین علت متخصص عامل که دستگاه را نصب میکند باید علم کافی الکتریکی و الکترونیکی را دارا باشد. سیم ها را طوری متصل کند که ورودی یو پی اس  و خروجی آن نول یکسان و یا فاز یکسانی نداشته باشند.

دلیل این اتفاق این است که ups  بین بار و دستگاه مشتری قرار می‌گیرد. در این صورت نیاز است سیم کشی تجهیزات مشتری  از خط های فاز و نول برق شهری به صورت کامل منفک باشند. زیرا اگر شرایط به این صورت نباشد، هر ایرادی که برق نول شهر به وجود بیاید امکان دارد به صورت مستقیم به دستگاه‌های مصرف کننده منتقل شود.


برای اینکه از یو پی اس خود به بهترین شکل نگهداری کنید این مقاله را بخوانید


 

نحوه سیم کشی یو پی اس

 

ایزوله بودن  کابل کشی خروجی و داخلی

در نصب یو پی اس کابل هایی که برای خروجی هستند  میبایست  جدا از کابلهایی باشد که در وروددی دستگاه است. به بیان ساده تر سیم فاز و نول خروجی و ورودی هیچ اتصال برقی به هم نداشته باشند.به همین علل باید بارهای خروجی، فاز و نول و earth را فقط از یو یی اس تأمین کند تا دردسری به وقوع نپیوندد.

اصول یک سیم کشی صحیح

شما میتوانید برای اطمینان از سیم کشی یو پی اس بعد از به پایان رسیدن همه مراحل و وصل کردن دستگاه به جریان الکترکی شهری، یو پی اس را در حالت by pass قرار دهید. به مقدار باری که دستگاه مصرف می کند روی صفحه ال سی دی دستگاه دقت نمایید.

اگر مشکلی ایجاد نشد، حال میشود یو پی اس را روشن کرد. این عمل به این علت انجام می شود که اگر در کابل کشی یو پی اس خطایی موجود باشد، خساراتی ایجاد نمیشود و یو پی اس به خراب نمیشود.

 

در نهایت ما در راژمان به شما پیشنهاد میکنیم این کار را به یک متخصص بسپارید. چون یو پی اس دستگاهی حساس و گرانقیمت است و ممکن است برای شما مشکال ساز شود


جهت برخورداری از مشاوره رایگان در زمینه یو پی اس، باتری یو پی اس و خدمات برق اضطراری از طرف راژمان الکترونیک میتوانید با شماره های زیر در تماس باشید. مشاوران ما با صبر و حوصله پاسخگوی نیاز های شما خواهند بود.

۰۲۱-۲۶۴۱۴۴۳۰

۰۲۱-۲۶۴۱۴۵۲۹